marți, 27 septembrie 2011

Cu Zibo copiii sunt mai fericiţi

La început de an şcolar, Zibo aduce un motiv de bucurie copiilor. Organizează două acţiuni care se vor desfăşura în Galeriile Real din cel puţin 15 oraşe din ţară:

1. Acţiunea umanitară "Schimb de jucării", organizată împreună cu Cabral Ibacka.


Cu siguranţă, toate acţiunile umanitare au un obiectiv social de sensibilizare si solidaritate, însă când acţiunea se desfăşoară de către copii, pentru copii, impactul este altul. Această acţiune trebuie demarată începând cu educatorii, învăţătorii şi profesorii care, cu sprijinul părinţilor, îi vor mobiliza pe micuţi să participe. Spre norocul meu, am dubla calitate de profesor învăţământ primar şi părinte. Fiica mea de 9 ani şi-a anunţat deja învăţătoarea despre faptul că ea vrea să facă o faptă bună (fără să-i promit nimic în schimb). Ceea ce simţi atunci când vrei să ajuţi pe cineva şi-ţi reuşeşte, cred că e un sentiment unic.

Acţiunea va avea loc în perioada 3 - 15 octombrie 2011, după un program pe care îl găsiţi aici. Cadrele didactice interesate sunt invitate să se înscrie până la 1 octombrie la invatamant@zibo.ro.

Prima etapă, când copiii vor veni să ofere jucării, cred eu că va fi un cumul de momente emoţionante. Vor veni cu sufletul lor curat, învăţând astfel să dăruiască. Vor fi nerăbdători să vadă ce surpriză îi aşteaptă din partea sponsorilor, care vor oferi vouchere de reduceri şi mici surprize. Copiii participanţi îşi vor putea alege o jucărie dintre cele colectate.

În a doua etapă părinţii pot cumpăra desenele expuse, contribuind astfel la strângerea unor fonduri umanitare de care vor beneficia tot copii, însă copii mai puţin fericiţi care, prin această acţiune, vor deveni mai încrezători, mai veseli, mai sănătoşi. Mai mult, desenele pot fi scanate şi încărcate pe Zibo.ro, în cadrul Concursului online de desene.

În calitate de cadru didactic, la ora de desen, împreună cu elevii clasei mele (clasa a III-a, Şcoala "Horea" Cluj-Napoca), am realizat desene şi colaje cu tema "Iubesc Pământul". După definitivarea unui colaj colectiv voi selecta lucrările, iar pe cele mai reuşite le voi înscrie în concurs pe Zibo.ro, iar originalele le voi expune la Galeriile Real Cluj. Micuţii pe care îi dădăcesc eu sunt foarte receptivi la asemenea acţiuni şi sunt sigură că aşa sunt majoritatea copiilor. Se simt mai responsabili când ştiu că desenează pentru binele şi sănătatea unui copil, cu care poate le-ar plăcea să se joace, însă nu pot. Ştiind că pot ajuta, copiii vor deveni mai atenţi la problemele celor din jurul lor, vor şti să asculte pentru ca apoi să fie, la rândul lor, ascultaţi, vor şti că în viaţă se pot întâlni cu diverse obstacole, însă vor gândi pozitiv şi vor găsi căi de rezolvare a lor. Îmi place să văd astfel viitorul generaţiei care azi donează jucării. Au fost impresionaţi astăzi, când le-am explicat cât de importantă este misiunea lor, chiar dacă este o activitate recreativă şi relaxantă pentru ei, pot ajuta unul sau mai mulţi copii aflaţi în impas. Au înţeles caracterul umanitar al campaniei şi sunt dornici să fie implicaţi.

Aşadar, dragi părinţi şi profesori, ascultaţi dorinţa copiilor de a oferi o jucărie din inimă şi veniţi cu ei la Real pentru a vă bucura împreună. Iar dacă micuţii sunt fericiţi, avem toate motivele să fim şi noi.

2. Concursul naţional de majorete

Organizarea aparţine tot celor de la Zibo, de data aceasta în colaborare cu Federaţia Română de Rugby. Locaţiile vor fi tot Galeriile Real, în perioada 7-8 noiembrie 2011. La şcoala în care predau cîteva fetiţe fac parte dintr-o echipă de majorete şi nu oricare, ci una dintre cele situate pe podiumuri internaţionale chiar în această toamnă. Ceea ce este cert e că echipele de majorete din Cluj au obţinut cele mai multe locuri fruntaşe. Cu siguranţă vor participa şi la concursul din noiembrie, concurs ce are ca miză obţinerea titlului de echipă de majorete a naţionalei de rugby a României. Toţi participanţii vor primi un voucher cu reduceri la articolele pentru copii. Înscrierile se fac până la 1 noiembrie la adresa office@zibo.ro.

Iată câteva momente în care copiii învaţă să ofere altora ceea ce au nevoie:







Aceste două acţiuni sunt promovate şi pe Blogal Initiative.

duminică, 11 septembrie 2011

Superblog 2011

Îmi anunţ cu trâmbiţe înscrierea în competiţia blogger-ilor, ediţia a 4-a, Superblog 2011, găzduit de PCNews şi organizat tot de ei, în colaborare cu SwissPlan.biz şi RACK.

Nu pot să nu-mi amintesc de ediţia a 2-a (2009), care a avut un număr record de probe (55). Mă clasam atunci pe locul 7, poziţie care mi-a dat încrederea de a participa şi anul acesta. Prima ediţie am ratat-o deoarece pe atunci nu aveam blog, iar cea de anul trecut din lipsă de timp.

Aşadar doresc succes atât organizatorilor, cât şi participanţilor.

sâmbătă, 10 septembrie 2011

Biz - succesul afacerilor tale

Nici pe departe nu scriu în momentul de faţă despre ceva la care mă pricep....poate chiar de aceea sunt tentată să scriu. Mi se par interesante discuţiile în care persoane „cu greutate” în mediul afacerilor vorbesc despre un brand sau altul.


În vremea copilariei mele erau câteva branduri consacrate de care îmi amintesc cu drag: salamul de Sibiu, Lolek şi Bolek (guma de mestecat), Polar (îngheţata), plasa de un leu, Eugenia, tenişii de Drăgăşani şi multe alte nume sau simboluri pe care le promovam fără să ştim sau, mai bine zis, fiind lipsite de concurenţă, nici nu aveau nevoie de promovare.

Cine nu a auzit de Biz? Acesta ar fi punctul de plecare într-un studiu pe care l-aş face dacă aş fi expert în branding şi, probabil aş constata că tinerii întreprinzători şi cei consacraţi chiar s-au folosit de acest brand, adolescenţilor le-a trecut pe la ureche, copiii mici au zis măcar o dată Biz în joaca lor. Au rămas pensionarii care îţi povestesc cu nostalgie de brand-urile tinereţii lor. Totodată, rudele noastre, ale fiecăruia, din mediul rural, dacă tot au apucături urbane instalându-şi internet, de ce nu ar citi revista Biz?....Aceasta pentru început, pentru că în aer proaspăt îţi vin şi idei de afaceri, iar Biz le face de succes.

Brand-ul Biz a fost de la bun început, undeva prin anul 2000, un nume, o calitate, un simbol, care a câştigat in timp rezonanţă. Se pare că Biz a reuşit să înţeleagă nevoile, dorinţele şi perspectivele clienţilor. Asta nu înseamnă că, fiind foarte bine plasat pe piaţă cei care se ocupă de promovare pot „croşeta”. Nu, îi văd mereu investind în cercetarea şi construirea brand-ului pentru că un brand bun oferă un mesaj foarte clar, confirmă credibilitatea clienţilor, motivează cumpărătorii.

Despre un brand ţi-e greu să vorbeşti de rău. Faptul că rosteşti un nume cu rezonanţă, porneşti de la premisa învingătorului: succesul garantat. Cand spui Biz ai adăugat în minte valoare. Pentru mine o marcă devine brand dacă o aud sau o văd de cel puţin cinci ori. Sunt o modestă blogger-iţă care se încadrează în grupul ţintă al brandului Biz şi care ar vedea, în perspectivă, implicarea în activităţi destinate copiilor deoarece oamenii de afaceri cărora se adresează Biz au familii, copii, iar cariera fiecăruia este strâns legată de viaţa pesonală. Nu vreau să fac analize de audit (nu că nu m-aş pricepe), însă echipa Biz, de la redactori, producători şi consultanţi, până la fotografi, ştiu exact ce au de făcut, altfel după 11 ani ar fi fost un brand cel puţin prăfuit. Dar nu este aşa.

Dacă tot îmi expun ideile, aş sintetiza câteva obiective pe care le văd eu esenţiale în promovarea unui brand:

- Conştientizarea – atunci când un client devine conştient de existenţa unui brand, este posibil să-l şi încerce
- Loialitatea – clienţii sunt loiali unui brand odată ce şi-au format acest obicei. Există, mai ales în perioadele de instabilitate economică, excepţia consumatorilor care vânează produsele cele mai ieftine. Însă ca orice excepţie, aceasta întăreşte regula.
- Unicitatea - evidenţierea elementelor distinctive prin diversele modele de publicitate.

BIZuindu-te pe noi, vei reuşi!

duminică, 4 septembrie 2011

Playtech şi Koyos te premiază

Dacă sunteţi pasionaţi ai jocurilor pc şi doriţi să fiţi în trend cu ultimele noutăţi, vă recomand să vă "pierdeţi" minute bune pe site-ul playtech.ro, la categoria "play". Acolo aveţi titlurile celor mai tari jocuri, însoţite fiind de câte un review.

Mai mult, cei de la playtech.ro sunt la curent şi cu tehnica. Nu le scapă nimic. Ştiu totul despre laptop-uri, sisteme pc, accesorii, gadgeturi, componente. Dacă eşti în impas şi doreşti să te hotărăşti asupra unui produs, aici ai cel mai bun sfătuitor.

Iar când mai dai şi de un concurs în care este pus la bătaie un laptop Asus şi două telefoane mobile Nokia, nu poţi decât să te mobilizezi să participi. Arată senzaţional acest laptop Asus X52F-EX514D. Privind specificaţiile tehnice, mi-au atras atenţia procesorul Intel Core i3, memoria RAM de 2 GB şi portul HDMI.

Acest premiu este oferit de Koyos.ro. În afara preţurilor rezonabile, multe produse au încă unul cadou: de exemplu, la laptop-uri se oferă genţi, la imprimante primeşti cabluri USB şi calculator de birou.