marți, 29 noiembrie 2011

Cu gândul la SuperBlog 2012

Parcă ieri începea o “aventură” în blogosferă despre produse și servicii de top. Două luni au trecut ca un maraton al rezistenței, dar nu la atletism, ci la capitolul consecvenţă, încadrare în timp, imaginaţie, cultură generală, informare, în definitiv, o lecție despre competiție şi fair-play. Nimeni nu a ales pentru noi, am intrat într-un joc cu reguli prestabilite, având în orice moment opțiunea de a rămâne sau de a ne retrage. Cei care au ales să rămână au ştiut, cu siguranță, că satisfacția unui drum parcurs până la final este unică şi îl ridică pe un podium personal.

Atât de dezbătut, atât de interpretat, atât de accesat, prezentul Regulament al Competiţiei SuperBlog 2011, încă în vigoare, a rezistat eroic tuturor părerilor, pro sau contra. A reuşit să lămurească majoritatea concurenţilor că este puternic, că respectându-l au doar de câştigat. Este al treilea an în care a suferit modificări, pe care le-a acceptat pentru că au venit din partea celor care trebuie să-l respecte. Ca atare, oferind respect, primeşti respect.

Propun mici schimbări:

1. Limitele între care să fie încadrat articolul să fie 400 – 800 de cuvinte, fără plus/minus 10%, iar cei care nu se încadrează să fie penalizaţi cu 1 punct la 25 de cuvinte (plus sau minus);
2. Concurenţii care se încadrează în termenul limită de scriere a unui articol să fie premiaţi cu 1 punct bonus, iar cei care întârzie penalizaţi cu 1 punct pe zi, ca acum;
3. Penalizările să se regăsească în timp real în clasament;
4. Până la locul 20 să fie premiile consistente, după care, în scădere: 20-25 - 150 $, 26-35 – 100$, iar 36-50 50$;
5. Dacă se aduc modificări ulterioare, acestea să fie prevăzute într-un Act adiţional al Regulamentului, pentru a nu se crea confuzii de genul: se aplică sau nu;
6. Finaliştilor din top 10 să le fie facilitată participarea la Gala de premiere (transport şi cazare).

Ce e de păstrat?

1. Legăturile şi prieteniile care s-au creat pe tot parcursul Competiţiei, atât între concurenţi, cât şi între aceştia şi organizatori sau sponsori;
2. Termenul de 7 zile până la scadenţă, al scrierii unui articol;
3. Gazda, PCNews, care a ţinut pasul cu dorinţele sponsorilor şi ale bloggerilor;
4. Claudia Pătraşcu de la Swissplan.biz pentru eroismul cu care a rezistat şi a mediat discuţiile, oricât de incendiare au fost ele;
5. Tot ceea ce nu am propus pentru schimbare.

A fost o toamnă frumoasă şi o ediţie reuşită. În momentul înscrierii aveam îndoieli în ceea ce priveşte posibilitatea finalizării, din pricina puţinului timp liber de care dispun. Este greu de descris sentimentul de împlinire pe care îl ai la finalizarea unui proiect. Nu pot decât să doresc tuturor să-l încerce.

Ultimul articol (33) pentru SuperBlog 2011 se încheie aici...

O experiență unică - SuperBlog 2011

Parteneri media
 
“Reclama e sufletul comerţului”! Partenerii media au privit și de partea cealaltă a oglinzii, adică reclama poate fi privită ca un comerţ al sufletului, publicitatea nefiind decât un schimb de mesaje, ale căror semnificaţii au o nedisimulată intenţie persuasivă. Eficienţa comunicării publicitare depinde de gradul în care, între advertiseri şi publicul target se stabilesc anumite afinităţi sufleteşti deoarece, doar vorbind pe limba publicului poate creatorul de reclame să se facă înţeles.

Partenerii din acest an ai competiţiei SuperBlog au fost:

TVR – Zon@ IT“Emisiunea ta preferată de IT!” -  Zon@ IT este un program TV dedicat fenomenului informațional: de la hardware, gadgeturi și până la jocuri pentru PC sau console, software sau ghiduri de utilizare a diverselor aplicații și device-uri. Demarată în octombrie 2006 este una dintre cele mai longevive emisiuni de profil, având o prezență activă și pe Internet.

RadioLynx - “Dă voce internetului” – unicul post privat radio-vizual interactiv din mediul online românesc, ce se adresează internauților și, mai ales reprezentanților blogosferei, în continuă expansiune. În 2009, exact pe 1 Decembrie mă făceam auzită, alături de alţi bloggeri din top 10, în cadrul emisiunii dedicată Competiţiei SuperBlog. Auzind diferite păreri ale tuturor celor implicaţi obţii răspunsuri la dilemele pe care le ai, te ajută să-ţi controlezi evoluţia, fiind informat în legătură cu ceea ce se cere. De aceea, apreciez rolul pe care Radio Lynx l-a avut şi îl are.

Connect“Cea mai mare revistă de telecomunicaţii din Europa”, oferă cititorilor prezentări obiective, teste şi comparaţii ale mijloacelor de comunicare fixe şi mobile de pe piaţa românească şi externă. Connect se adresează unui public vast, de la începători până la profesionişti.

Photo Magazine - Revistă de tehnică şi artă fotografică, prezintă fotografia ca proces meditativ și de exaltare a sufletului! Combinând arta fotografică cu tehnica foto sub aceeaşi copertă, Photo Magazine oferă cititorilor cele mai reuşite fotografii alături de ultimele inovaţii în tehnica fotografică.

121.ro ”Diferenţa din viaţa ta!” - site-ul femeilor senzaționale prezintă cu franchețe și pertinență ultimele noutăți din: frumusețe, modă, tehnică, sănătate/wellness, stil de viață. Dacă ai nevoie de încredere, dacă doreşti să cunoşti femei care ştiu ce vor, intră în această comunitate.

MediaLOOK – platformă ce vine în întâmpinarea companiilor cu distribuirea știrilor către jurnaliști, editori, bloggeri și website-uri, Medialook.ro funcționează ca un centru de relaţii media. Monitorizează articolele publicate în print și online, oferind rapoarte pentru evaluarea activităților de relații publice derulate de către companii.

PRwave - oferă servicii de consultanță în domeniul imaginii, comunicării și relațiilor publice tuturor companiilor care conștientizează faptul că tot ceea ce face o organizație e important să ajungă și la publicul țintă – în caz contrar apărând uitarea, putându-se trece la altă companie, pierzându-se fidelitatea clientilor.

MoneyWatch.roblog câştigător al ediţiei SuperBlog 2009, se dorește a fi un reprezentant “cu greutate” al blogosferei românești prin seriozitate, consecvență și consistență a subiectelor abordate. Performanţa din 2009 m-a determinat să-i parcurg articolele, să înţeleg de unde vine succesul său, cu care s-a detaşat net de ceilalţi participanţi de acum doi ani.

LexaVerzes.roblog personal al Alexandrei Verzeş. Participările și clasările de până acum în competițiile blogosferei (Locul 8 la SuperBlog 2008, Locul 2 la SuperBlog 2009, Locul 3 la SuperBlog 2010, Locul 5 la BlogWars 2010) au recomandat-o cu uşurință ca partener media al SuperBlog 2011. Am apreciat implicarea ei în calitate de concurentă, în 2009, când am fost colege de SuperBlog.

Obisnuit.eu” Blog despre tehnologie şi plăceri cognitive”, câştigătorul ediției din 2010 al Superblog, din martie 2010 membru în Social Media Brașov, un grup de braşoveni pasionați de social media și blogging. Nu ştiu prea multe despre Manuel Cheţa (doar ce am citit la el pe blog), însă pentru performanţa de a câştiga o competiţie SuperBlog îl apreciez.

Am scris aceste rânduri la gândul că ne vom intersecta, pe viitor, cel puţin online şi-mi voi aminti cu drag de fiecare în parte.

Şi acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2011 (etapa 32).

duminică, 27 noiembrie 2011

Toyota Prius - mașina cu cel mai ridicat IQ


Jurnal de bord – Viitorul din prezent…

08 septembrie 2011

Bucurie fără margini. Mult dorita Toyota Prius venise. Luând-o pe Alexandra, în 15 minute eram la reprezentanţă. Expeditiv, am terminat rapid partea birocratică şi... la volan. Primele secunde au fost de totală derută. Apăsasem butonul de pornire, făcusem 10-20 de metri, dar nu se auzea nimic. Femeie (dar nu blondă), m-am uitat dacă suntem în pantă şi ne deplasăm din inerţie. Nu, nu eram. Preventiv, am apăsat frâna. A fost pentru prima dată când am simţit sistemul de frânare regenerativă, optimizat pentru creşterea cantităţii de energie generată în timpul frânării. Reprezentantul care mă urmărea amuzat, mi-a “servit” rapid minimele informaţii tehnice.


Sistemul avansat de control hibrid (Hibrid Synergy Drive) foloseşte combinarea a două surse de putere: un motor electric şi unul cu ardere internă, asigurând o ținută de drum excepțională, în timp ce zgomotele și vibrațiile sunt minime. Cu toate acestea, pentru a evita alte experiențe, fiind și cu fetiţa, am “tăiat-o” spre casă, atentă să nu execut vreo manevră păguboasă.


14 septembrie
Au trecut câteva zile, acum eram informată, rodată suficient pentru a-mi înţelege şi conduce “bijuteria” ecologică. Toyota venea cu un concept nou, un mod EV care permite condusul în modul exclusiv electric, soluția ideală pentru cei care doresc să îmbine plăcerea condusului cu impactul minim asupra mediului înconjurător. Motorul pe benzină de 1,8 litri, alături de motorul electric, obțin performanțe care fac din noul Prius cea mai vândută mașină din Japonia. Generaţia a treia de Prius, nu numai că sporește popularitatea modelului, dar a depăşit propriul record în economia de combustibil.
Familistă convinsă, plec în vacanțe cu o mulțime de bagaje. Acum dispuneam de stil şi spațiu. Designerii avuseseră o sarcină dificilă în dezvoltarea unui exterior impresionant, creşterea spaţiului intern şi reducerea coeficientului de rezistenţă aerodinamică, probleme rezolvate cu succes.
17 septembrie
Prima ieșire. Rulam în cea mai mare siguranță, într-o liniște desăvârşită. Era ca o plimbare în aer liber, emisiile de carbon fiind aproape inexistente. Va trece mult timp să mă obişnuiesc cu această “pace interioară” şi cu senzația de mașină “luată la vale” cu motorul oprit. Acum cunoşteam și tehnologia de bază: principiul dinamului de la bicicletă, cu diferenţa că principiul Toyota este mai complex, japonezii botezându-l “Hybrid Synergy Drive”.
Tehnologia hybrid recuperează şi stochează energie într-o baterie, refolosind-o prin intermediul unui motor electric. Astfel foloseam atât puterea unui motor pe benzină de 1.8, cât şi energie electrică. Pe drumul ce urca prin pădurea de brad, în liniştea ce ne înconjura, aveam toţi un sentiment de libertate nemaiîntâlnit, contopiţi cu natura într-un tot existenţial.
22 septembrie
Trecuseră 2 săptămâni de când dețineam supermaşina viitorului (cum o numea Alexandra), iar noul Prius ridica zeci de întrebări din partea celor care au avut privilegiul de a urca în maşină: “Cum mergi cu maşina și nu se aude absolut nimic? Cum funcţionează?”. Mai mult, nivelul de informaţie furnizat de planşa de bord m-a bulversat complet. Sunt ca în cockpitul unui avion. Nu mă mai satur de condus: este simplu şi confortabil. Şofatul era oricum unul dintre hobby-urile mele.

Puterea sistemului hibrid de propulsie, cutia de viteze automată CVT, reducerea nivelului emisiilor, acceleraţia liniară, economia de carburant reprezintă bază pentru tehnologiile viitorului şi îmi oferă libertatea să mă concentrez pe lucrurile importante, bucurându-mă din plin de călătorie.
Prius ar spune: “Urmează-mă!”

Vor trece anii, iar Alexandra va găsi, cu siguranță, fragmentul de jurnal în bordul Prius-ului. Rămasă fidelă mărcii și modelului, se va bucura de libertatea oferită de panourile solare din dotarea seriei a patra de la Prius. Un pas înainte, totul pentru o natură mai sănătoasă, mai curată.
“- Hai să plecăm, mami!” Nu o auzisem urcând. Așezată comod, cu ochii închiși, își imagina probabil un viitor verde cu multe păduri, prințese și mașini parfumate.

Articolul este parte integrantă a concursului SuperBlog (etapa 30 - Toyota).

Asus în spațiul Social Media – prezență activă

“Singura cale de a descoperi limitele posibilului este de a le depăşi până la imposibil” Arthur C. Clarke.

Urmărind activitatea Asus în Social Media și expansiunea sa în world wide web, am încercat să efectuez un TOP PERSONAL al platformelor în care Asus România are o prezenţă activă și constructivă din punctul de vedere al importanței efectelor:

1. Facebook: Asus Romania Facebook
2. Blogosferă: SuperBlog
3. Twitter: Asus Romania Twitter
4. Newsletter: Newsletter Asus
5. YouTube: Asus Romania YouTube

Într-un univers în continuă dezvoltare, aşa cum este internetul, oamenii gravitează în spațiul Social Media deoarece acolo își pot găsi soluții pentru necesităţile pe care le au. Potrivit unui studiu internațional 22% din timpul pe care lumea îl petrece online este dedicat acum rețelelor sociale și blogurilor. Conform aceluiași studiu (efectuat de compania de cercetare Nielsen), o persoană petrece, în prezent, cu 66% mai mult timp pe site-uri de socializare decât în urmă cu un an. De exemplu, numai Facebook înregistrează 310 milioane de vizitatori unici pe zi.

Având în vedere doar aceste aspecte, e normal ca o companie de anvergura Asus să dorească să își construiască o comunitate în Social Media. Din experiența firmelor de branding și consulting publicitar, pentru a te face cunoscut în universul “World Wide Web” este recomandat să ai o prezență activă cât mai vastă în spațiul rețelelor de socializare. Aceasta ajută la identificarea publicului țintă (clienții). Următorul pas ar fi să te întrebi cum și cu ce poți să îi ajuți (mai bine, mai repede, mai ușor) în scopurile lor, construind încrederea comunității înainte să vinzi. Nu trebuie neglijat, în cazul “expansiunii” în www, aspectul de marketing al “recomandării” care funcționează perfect în cazul rețelelor sociale și al blogosferei.

Ca o confirmare a celor expuse mai sus, prezint o statistică a accesărilor din România a celor mai importante platforme de Social Media (sursă: manafu.ro) în luna septembrie 2011:


Este un sondaj personal atribuit etapei 31 a concursului SuperBlog 2011.

Un slogan pentru fiecare

Zenbook

"Atinge perfecţiunea: armonie prin tehnologie!"

ROG

"Toţi îşi doresc un regat, eu o republică: Republic of Gamers!"


Seria N

"Când şi tăcerea devine sunet!"
Lamborghini

"Puterea tehnicii dezlănţuită sub semnul taurului."


Transformer

"Magia formei, adaptată la situaţie."






Articolul este scris pentru SuperBlog 2011 (etapa 29 - Asus).

sâmbătă, 26 noiembrie 2011

Moş Crăciun a ales ASUS K73SV - Eleganță și utilitate

“O soluţie bună la timpul ei, mai bună ca zeci de idei…”

Sărbătorile de Crăciun... fuga după cadouri... furtuna gândurilor... bătăi de cap în a alege cadoul potrivit... spaima inconştientă că ai lăsat pe cineva pe dinafară...excursii interminabile în mall-uri...jucării, cosmetice, confecţii, electrocasnice, toate ţi se învârt în cap ca un carusel ameţitor din care doar gândul atmosferei de sărbătoare te mai ţine treaz şi lucid.

Au întâietate cei cu care petrec o mare parte din viaţă (dar parcă nu suficient): soţul şi fetiţa, centrul universului meu de soţie şi mamă grijulie. Cea mică mi-a oferit ca pe tavă ideea: mesajul din scrisoarea către Moşul cel darnic. Dar rămâne „stâlpul” casei (sau cel puţin aşa îl las eu să creadă). Ce cadou să-i aleg? Șosete, fulare, mănuşi, cămăşi, nu l-ar surprinde. Nici clasicele „nefolositoare” surprize nu se potrivesc scopurilor mele: lumânări aromate, ace de cravată sclipitoare, scrumiere care oricum vor sfârşi la coşul de gunoi sparte sau ciobite. Anul acesta doresc să-l surprind cu ceva util şi folositor muncii sale.

Lucrează în domeniul publicităţii, executând tot felul de prezentări pe calculator, folosind programe din cele mai sofisticate, din care nu înţeleg mai nimic. Ce ştiu şi îmi este întipărit clar în minte sunt expresiile care curg lanţ: „Mama lui de calculator, merge ca melcul...”, „ ...###... iarăşi s-a blocat troaca şi nu am apucat să salvez” şi multe alte „consideraţii academice” .

Îmi este clar, ştiu ce cadou îi va presta Moşul: un notebook care să-l scutească de chinul nopţilor pierdute în van şi care ne va salva nouă, fetelor, urechile, aducând liniştea şi pacea familială. Acum e acum... Ce să aleg şi de unde?

Dar nici nu am început bine să asimilez şi să procesez întrebarea existenţială şi soluţia a venit de la sine. De când scriu în concursul SuperBlog era normal să mă împrietenesc cu firma Asus. De la mulţimea de probe am ajuns să visez sigla şi produsele lor. Chiar şi ziua, încercând să mă relaxez, îmi apar în memorie ca o „fată Morgana” ba un media player, ba un laptop sau desktop...de bun augur, zic eu. Uite că a sosit momentul când această strânsă prietenie să-şi găsească utilitatea. Aşa că dau un click la pagina lor de notebook-uri, să vedem ce găsesc.

Ideal ar fi un notebook cu display mare, echipat cu un procesor puternic şi o grămadă de RAM care să elimine “înghețarea” programelor când nici nu se aşteaptă, să nu-i mai apară din minut în minut mesajul „...insufficient free virtual memory...”. De asemenea, o placă video dedicată e mai mult decât necesară.

L-am găsit ... Asus K73SV!

Acum fuguța la alt prieten și anume la Oktal, să vedem dacă îl găsesc în ofertă... Esteee!!!

Dotat cu un ecran HD de 17,3 inches LED backlit “beneficiind” de un procesor Intel Core i7, K73SV poate fi “asezonat” cu până la 8192 MB memorie DDR3 dispunând de un HDD SATA de 640 GB. Este echipat cu boxe Altec Lansing cu o tehnologie SonicFocus, pentru o redare audio de excepţie. Asta ca să mă bucur şi eu în pauzele de “creaţie” de un CD sau DVD de muzică la adevărata sa valoare. Pentru grafică (accelerare vizuală, gaming și multimedia) K73SV oferă o soluție NVIDIA GT 540M dedicată cu 1GB DDR3. Destinate orelor prelungite de muncă, tehnologiile Ice Cool și Palm Proof completează perfect tastatura ergonomică Chiclet.
Da, pentru scopul meu şi cerinţele soţului, ASUS K73SV e soluţia ideală. Ştiu că bugetul se va subţia corespunzător în urma acestei achiziţii, însă vorba aceea: “dai un ban, dar face”. Nu-mi pare rău, chiar dacă implică sacrificarea unor pantofiori şi cizmuliţe planificate demult din bugetul FSS (Fără Ştirea Soţului).


Aceasta a fost etapa 28 a concursului SuperBlog 2011.

AMD Eyefinity – 100% în mijlocul acţiunii


Trăieşte intens cu AMD Eyefinity!

Tehnologia AMD Eyefinity, tehnologie multi-monitor, permite sistemului de operare să folosească mai multe panouri de afişare (monitoare) ca o "single large surface (SLS)" sau “Display Group”. AMD Eyefinity Technology permite acum unei unice GPU să suporte simultan până la 6 monitoare independente. S-a reuşit astfel impulsionarea modului de lucru până la limite incredibile acum câţiva ani, prin lărgirea şi mărirea spaţiului vizual de lucru, precum şi prin acceptarea de multitasking. Îmi imaginez cum ar fi fost aplicată, nu cu mult timp în urmă, această tehnologie, prin “alinierea” a șase monitoare cu tub catodic ... comparație între un elefant și o gazelă, imposibilă de realizat fizic.

Configurare

Dispunând de o configurare simplă şi o upgradare flexibilă, tehnologia AMD Eyefinity desfiinţează limitele vizualului, impuse până acum de un singur monitor, instalând în faţa ta un adevărat “video surround”. Operând cu până la şase monitoare de rezoluţie înaltă, simultan şi independent, sistemul AMD Eyefinity poate fi utilizat în configuraţii multiple landscape sau portrait. Pot fi vizualizate astfel aplicaţii complexe 3D, tehnologia de ultimă generaţie multiple display AMD Eyefinity suportând Duplicate Mode Operation (desktopul “clonat” în monitoare multiple) sau Extended Mode (desktopul extins pe mai multe monitoare) în orice sistem de operare incluzând Windows 7, Windows Vista sau Linux, folosind o unitate grafică din seria AMD 5800. Cu șase monitoare de 30 inches, cu o rezoluție nativă de 2560x1600 putem obține o rezoluție maximă de 7680x3200 sau 24,6 megapixeli. Impresionant! Putem utiliza și display-uri de rezoluții diferite, dar fiecare monitor dintr-un grup Eyefinity trebuie să afişeze aceeaşi rezoluţie - şi ea va fi implicit cea mai mică. Grupurile Eyefinity sunt configurate în panoul de control Catalyst, iar tehnologia AMD CrossFireX™ este compatibilă cu tehnologia AMD Eyefinity.
Cum funcţionează?

Pe partea de hardware, seria Radeon 5800 oferă suport pentru afişarea a şase display-uri. Driverele video Catalyst combină semnalele individuale afişându-le într-o unică SLS. În proprietăţile de afişare DirectX “vede” acum grupul ca un singur ecran. Arhitectura Eyefinity face acum ceea ce a făcut TripleHead2Go în trecut, dar cu ajutorul unei singure GPU.



Ajutor pentru dezvoltatori

AMD a elaborat linii directoare pentru dezvoltatorii de jocuri, cu scopul de a-i ajuta să ofere o bună experienţă multi-monitor. AMD introduce două certificări "Ready" şi "Validated" pentru a caracteriza jocurile, aplicațiile care furnizează un nivel minim sau excepţional de configurare multi-monitor. AMD a dezvoltat AMD Eyefinity ADK SDK-ul pentru a veni în întâmpinarea dezvoltatorilor de soft.


Aplicabilitate

Gamerii trebuie să știe că nu vor putea aplica jocuri cu o rezoluție predefinită impusă. Paleta rămasă e mai mult decât generoasă, mai ales că noua tehnologie se “mulează” perfect pe tehnologia 3D transpunând utilizatorul în mijlocul acțiunii.

Din jocurile probate pe platformele AMD Eyefinity se evidențiază:
Civilization V; Lord of the Rings; Need for Speed World; Battlefield 2: Bad Company; Medal of Honnor; Battle Forge; HAWX 2; Dragon Age Origins; Call of Duty: Modern Warfare 2; Call of Juarez: Bound in Blood; Crysis Warhead; Race Driver: GRID; Aliens vs. Predator; BioShock 2; Colin McRae: Dirt 2; Half-Life 2: Episode Two; Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction și multe altele.


În privinţa aplicațiilor tehnice certificate de tehnologia AMD Eyefinity și în acest caz paleta de software e foarte “generoasă”:
- aplicații CAD (Software produs de Autodesk, Surfcam)
- rularea concomitentă a aplicațiilor CAD cu Photoshop
- rularea simultană a Adobe InDesign, Adobe Photoshop și Adobe Illustrator
- prospectări geologice cu reprezentare 3D a terenului (explorare a petrolului și gazelor)
Google 3D maps etc.


Experiență personală

Nefiind un gamer înrăit aş dori să testez noua tehnologie AMD Eyefinity pentru vizionarea unor filme Full HD 1080p. Am câteva zeci de documentare filmate în sistem IMAX şi sunt foarte curioasă să simt pe “pielea mea” experienţa AMD Eyefinity. Pot grupa monitoarele într-o suprafaţă integrată de vizionare, creând astfel un adevărat Home Cinema, capabil de redarea fidelă chiar a filmelor 3D, transformându-mi camera într-un “mini-multiplex” personal.

Acest articol reprezintă etapa 27 a concursului SuperBlog 2011.

joi, 24 noiembrie 2011

Borealy – Soluţia ideală pentru un Moş cu stil

Gândurile mele în această perioadă sunt îndreptate către familie. Sărbătorile sunt un moment special prin care putem să ne exprimăm sentimentele discret, printr-un cadou. Nu contează cât e de mare, cât e de strălucitor, ci important este să ştim să alegem şi să oferim cadoul ideal, astfel încât mesajul nostru să fie înţeles. Pentru aceasta cadoul trebuie să fie perfect. Prin perfecţiune înţeleg să fie dorit, dar surprinzător, să fie potrivit, dar inedit, să fie o amintire plăcută, apreciat şi utilizat.
Am un obicei: pe tot parcursul anului îmi notez ce-şi doresc sau ce ar avea nevoie apropiaţii. Dacă văd într-un magazin un cadou care s-ar potrivi perfect pentru cineva, cumpăr acel produs, chiar dacă îl ofer după câteva luni. Nu toţi preferă acest mod de a alege cadourile. Majoritatea se bazează pe inspiraţia de moment, pe ceea ce le atrage atenţia când se plimbă prin magazin, ce ambalaj le face cu ochiul sau ce produs le deschide apetitul. Spontaneitatea este de apreciat, însă nu are întotdeauna rezultatul scontat: putem alege cadouri de sezon la modă, însă acestea fiind foarte răspândite, riscăm să oferim ceea ce au mai oferit şi alţii aceleiaşi persoane.
Nu vă voi dezvălui ce va aduce Moşul fiicei mele de 9 ani şi iubitului meu soţ, deoarece ei sunt cititori fideli ai articolelor de pe acest blog. Ar fi chiar culmea ca un search pe Google să-ţi arate ce-ţi aduce Moş Crăciun!
În schimb, ştiu ce le voi aşeza sub brad părinţilor mei, cei care, necondiţionat, mi-au oferit totul. Nimic nu poate recompensa ce face un părinte pentru copilul său de-a lungul vieţii. În modestia lor, nu s-ar bucura pentru cadouri scumpe sau sofisticate. Utilitatea prezentului este criteriul după care îşi aleg cumpărăturile. Nu mai sunt la vârsta la care să păstreze pentru „mai târziu”. Tot ce li se pare că e de domeniul viitorului îmi plasează mie.
Ştiu exact unde găsesc Cadouri de Crăciun elegante, de neuitat, ideale. Borealy oferă...trebuie doar să ştii să alegi cadoul potrivit, persoanei potrivite.


Printre plăcerile şi tabieturile părinţilor este cafeaua de dimineaţă. Pensionari fiind, însă activi social, savurează cafeaua, aşa cum aş dori şi eu să o pot bea: nu în grabă, nu în timp ce fac sandwich-uri, nu făcând patul, ci în sufragerie, având alături familia şi aburul cafelei. Ştiu că tata o trezeşte pe mama cu izul cafelei proaspăt preparată la un ibric vechi, înnegrit.
Am hotărât ca mamei să-i ofer o cafetieră (însoţită de o cutie încântătoare de cafea) . Împreună au o notă distinctă şi elegantă. Servirea cafelei va deveni o adevarată desfătare. Tata va fi fericit să primească un termos, suficient cât să încapă un ceai călduţ, în cazul în care nu este acasă când trebuie să-şi ia medicamentele. De când îl ştiu are o mulţime de chei prinse toate în acelaşi loc: acum le va putea prinde ordonat în brelocul cu patru inele separate. Mai are un hobby: colecţionează cărţi de vizită (prinse într-un elastic). Pentru a le aşeza “la loc de cinste”, va avea surpriza de a găsi în set un suport pentru cărţi de vizită. Ultima (nu cea din urmă) piesă din setul de accesorii este o brichetă elegantă cu care va oferi câte-un foc prietenilor fumători.
Aceste Cadouri de Crăciun le voi aşeza alături de un coş plin cu dulciuri (nu au restricţii), acele dulciuri pe care ar fi dorit să le savureze în tinereţe, însă mi le dădeau mie. După cum îi ştiu, nici acum nu le vor consuma ei, ci le vor da, rând pe rând, unicei lor nepoate. La un moment dat, mama va găsi printre dulciuri o broşă placată cu aur, confecţionată manual, cu cristale Swarovski.
Sunt nerăbătoare să le ofer acest dar. Bucuria de a oferi este cu atât mai mare cu cât eşti mai convins că ai ales cadoul ideal.
Acesta este “cadoul meu” pentru Borealyetapa 26 a concursului SuperBlog 2011.

marți, 22 noiembrie 2011

Super monitoare Asus

“Nec plus ultra”
Cu Asus PA246Q și PA236Q nu există limite
Stăteam cu capul pe birou, bucurându-mă de căldura unui soare cu dinți, ce afară nu reușea să învingă frigul unei ierni anunțate. Ne luptam cu materialele de prezentare ale unei expoziții de pictură... nimic mai ușor, doar că pictorul expozant folosea nuanțe caracteristice, unice, iar nouă una ne ieșea pe pliante și afișe și alta se regăsea pe simeze. Nu puteam să promovăm o acțiune de asemenea anvergură dacă nu puteam exprima exact esența talentului pictorului și anume paleta unică de culori a acestuia. Imaginea prelucrată era perfectă, dar când listam, indiferent de rezoluție, ieșea altceva... culoarea era prea caldă, prea rece, lipsea un ton, lucea prea tare...În fața mea începeau să defileze rafturi de monitoare cu tabloul de pe afișele noastre: mici, mari, plate, late, led, TFT, LCD, toate “expuneau” neputința noastră de a reda specificitatea cerută.
Deodată, din multitudinea de ecrane se detașară două, parcă împinse în față de celelalte. Ce le evidenția era redarea perfectă a nuanțelor căutate de atâta timp! Două LCD-uri nemaivăzute până atunci: Asus PA246Q și PA236Q (diferență de diagonală). Deși mai groase, mai grele (7,2 kg) decât consoartele de raft, exprimau putere și performanță. Asus PA246Q ProArt (24 de inches, 16:10 în loc de 16:9, rezoluție nativă de 1920×1200 pixeli) monitor profesional conceput pentru designeri este echipat cu un panou P-IPS (Professional In-Plane Switching reproducând 98% din standardul Adobe RGB) oferind o imagine strălucitoare, stabilă și culori uniforme la un unghi de vizionare foarte larg (178°). Seria P-IPS ProArt e capabilă de afișarea a 1.07 miliarde de culori, cu 130% mai mult decât LCD-urile convenționale.

Ceva era totuși straniu. Un model era poziționat landscape și unul portrait. Misterul s-a elucidat imediat... Asus PA246Q este echipat cu un stand ajustabil, display-ul putându-se înclina, pivota, roti 90 de grade, glisând în același timp și pe înălțime… ergonomicitate și eficiență 100% prin afișarea landscape sau portrait a unui material în funcție de cerințele de prelucrare. O altă caracteristică importantă specificului muncii noastre de “prelucrători de imagine” este și QuickFit Virtual Scale activată prin apăsarea unui buton, permițând previzualizarea materialului la dimensiuni reale înainte de tipărire, foarte util încadrărilor în pagină sau măsurătorilor la aspect real. Practic, vom putea trage pe ecran “produsul muncii” putând vedea cum va arăta printarea. Se poate aplica peste document o hârtie milimetrică gradată. PA246Q ProArt deține și tehnologia Picture-In-Picture ce afișează pe ecran două semnale de intrare diferite, existând conectivitate VGA, DVI-D, HDMI, DisplayPort și un cititor de carduri 7-in-1. Două porturi USB permit accesarea rapidă a dispozitivelor de stocare USB.

Problema culorilor, “imposibil de redat” până acum, se rezolvase, Asus PA246Q permițând personalizarea nuanțelor și controlul saturației prin ajustarea celor șase canale de culoare (roșu, verde, albastru, cyan, magenta, galben) independent, fără afectarea restului paletei: “- Maestre, culorile picturilor vor fi redate cu o acuratețe demnă de talentul dumneavoastră!”
Am sărit ca arsă de pe scaun! Asta era soluția… răsfoirea ultimei oferte Asus își spunea cuvântul. Trebuia doar să lansăm comanda pentru Asus PA246Q și PA236Q. Nu vom avea probleme legate de calibrare, monitoarele fiind calibrate de producător pentru o fidelitate cât mai bună a culorilor afișate. Mai lipsea doar confirmarea practică a calităților.


Următoarele zile au fost un maraton al creativității cu ajutorul funcțiilor noilor monitoare profesionale. Ca să ne convingem de calitate am regizat o mică surpriză maestrului. Păstrând dimensiunile, am printat pe pânză și am înrămat vestitul tablou ce apărea pe materialele publicitare. Surprinderea și uimirea întipărită pe fața pictorului când a văzut “tabloul” expus în biroul nostru, a meritat totul.
„- Măi copii, dar cine v-a dat vouă tabloul meu să-l expuneți aici?... Sper că e intact!”. A fost confirmarea calității muncii depuse, a imposibilului transformat în realizabil, cu ajutorul monitoarelor Asus PA246Q și PA236Q ce acum dominau, prin prestanța lor, micul nostru birou.



Articolul reprezintă etapa 25 a concursului SuperBlog 2011.

luni, 21 noiembrie 2011

Autonom și bloggerii în social media


Advertorialul – “Bulgărele de zăpadă” al reclamei
...Originile închirierii de mașini se bănuie a fi situate în SUA 1916, când Joe Saunders și-a început afacerea prin închirierea de autovehicule Ford T, percepând un tarif de 10 cenți/km, un dispozitiv special fiind montat în fiecare mașină pentru urmărirea distanței parcurse. În 1925 existau puncte de închiriere în 20 de state americane. Se zvoneşte că prima persoană care a închiriat o mașină de la Saunders a fost un comis-voiajor. Dacă există sau nu vreun adevăr în această poveste, faptul subliniază cât de utile sunt închirierile auto. Succesul iniţial al lui Saunders a fost continuat de Walter Jacobs care a apelat la acelaşi model, Ford T.


În zilele noastre acceptăm serviciile de închiriere mașini ca parte integrantă a vieții cotidiene. Închiriem o mașină pentru a ne deplasa cât mai comod. În cazul în care nu dispunem sau nu dorim să apelăm la mașina din dotare, printr-un singur telefon am rezolvat problema timpului liber, a concediilor, a delegațiilor în alte orașe. Pe scurt, apelând la astfel de servicii devenim independenți, având o libertate de mișcare mult mai mare, definitorie pentru calitatea de blogger.


Într-o piață cu o concurență acerbă, problema pe care trebuie s-o rezolve proprietarii firmelor de închirieri auto este aceea de a se impune pe piață, de a-și face cunoscută oferta, seriozitatea și calitatea serviciilor. Un domeniu nou în plină expansiune, mulat pe cerințele acestor firme, este internetul și mai ales blogosfera. Adevărate platforme de informație, blogurile se constituie din ce în ce mai pregnant ca variantă la reclama tradițională, de cele mai multe ori cu rezultate mai bune la un cost mult mai mic. Principiu de bază în marketing, recomandarea, funcționează perfect în acest caz. Prin campanii de promovare (apariția de advertoriale în paginile a cât mai multe bloguri) recompensate cu premii specifice profilului (închirieri sau implicări în manifestările blogosferei) se pune în mișcare “bulgărele de zăpadă” al recomandării. De la un cititor la altul, de la un prieten la altul, de la un link apărut cât mai sus în căutarea google, într-un cuvânt de la apariția numelui firmei în cât mai multe “izvoare”, modalitatea de promovare prin intermediul blogurilor (cu eventuale share-uri spre “universul” facebook) va da rezultate optime. Certificarea calităţii societăţii prin intermediul blogosferei constituie o carte de vizită greu de egalat de către concurenţă. “Reţeaua” de publicitate şi promovare astfel creată poate depăşi aşteptările, chiar şi în cazul unui optimist convins.


Așa cum menționa Marius Ştefan, fondatorul Autonom, secretul depășirii anumitor probleme este „de a trece peste ele împărţind obiectivul mare în mai mulţi paşi mici, mai uşor de atins. Alt lucru care ajută este focusul pe un singur lucru în acelaşi timp”.


Exact acesta este modul de colaborare cu mediul blogosferei... metoda “pașilor mici” e descrierea perfectă a campaniilor de reclamă prin advertoriale. Campaniile se pot desfășura pe parcursul unei perioade bine stabilite de timp, în care blogger-ul va prezenta activitatea şi implicarea societății, transformându-se într-un adevărat purtător de cuvânt online, un PR permanent. Blogurile de afaceri, fotografie, călătorii, turistice sau, pur și simplu, personale vor fi reprezentanți activi ai intereselor firmei respective.


Recompensarea advertorialelor constă în esența blogger-ului, în idealul de autonomie, de libertate de mișcare şi de exprimare. Susținerea perfectă pe care blogosfera o așteaptă de la o firmă de închirieri auto ar putea fi un sprijin în domeniul transportului sau sponsorizarea unor acțiuni colective în cazul unei comunități de bloggeri.
Bloggerii de succes au privilegiul de a participa la diverse evenimente de lansare, promovare, umanitare, ocazii cu care Autonom ar putea crea legături, încheia contracte sau, cel puţin ar putea schimba cărţi de vizită cu persoane sau firme influente, viitori posibili clienţi.