miercuri, 10 august 2011

Cui nu-i plac sarmalele?


 Se apropia un eveniment la care trebuia să fac impresie bună în ceea ce priveşte gătitul. Nu pot spune că sunt o pricepută în ale gastronomiei, însă atunci când îmi propun ceva trebuie să iasă perfect. Pentru a găti sarmale gustoase, care să fie lăudate, mi-a venit în ajutor o reţetă de sarmale de pe culinar.ro, pe care v-o recomand cu încredere.

Nicio reţetă nu are farmec dacă nu e personalizată, astfel că am înlocuit şoricii cu cârnaţ de bere, care este subţire şi foarte gustos. De la mama ştiu că sarmalelor nu trebuie să le lipsească cimbrul, aşa că am adăugat şi acest ingredient.

Reţeta mea de sarmale, adaptată, însoţită de ponturi culinare:

Ingrediente:

2 verze murate mijlocii, 200 g costiţă afumată sau kaizer, 5 cârnţi de bere, 200ml suc de rosii, 10 boabe piper, 3 foi de dafin, cimbru, măghiran, busuioc, sare, 500g carne de porc, 5 cepe, 100g orez, ulei sau untură.

Mod de preparare:

Dacă varza e prea sărată se lasă de pe o zi pe alta în apă cu sare.
După omogenizarea compoziţiei se umplu foile de varză, se răsucesc şi se astupă la capete pentru a nu se desface în timpul fierberii. Se pot aşeza în două straturi în oală, cu condiţia să rămână loc deasupra. Între sarmale se pun cârnaţii, kaizerul, costiţa, dar şi varză tăiată, care poate fi şi proaspătă, nu neapărat murată.
Pot fierbe la fel de bine pe plita aragazului sau în cuptor. Eu prefer pe aragaz pentru a simţi în permanenţă mirosul inconfundabil al sarmalelor.

Poftă bună!



Un comentariu:

  1. Foarte apetisante!dar... poate minca cine are voie.Restul sa se uite si sa inghita in sec.......(sic:))).

    RăspundețiȘtergere