marți, 20 octombrie 2009

5 lucruri de care blogul meu are nevoie

Înainte de a-mi deschide blogul mă gândeam că un blog care se respectă, încă de la debut trebuie să se încadreze într-un anume format.
Ei bine, dacă acceptăm proverbul "Cât trăieşte omul învaţă", şi blogul are nevoie de îmbunătăţiri cum ar fi:

1. Personalizare profesionistă fără a pierde nopţi în a găsi stickere sau widgeturi (ar fi bine să cer ajutorul celor de la Hostway); pentru cei interesaţi de înregistrare domenii, găzduire website-uri, hosting pentru e-mail, accesaţi aici.
2.Ar fi necesară o reordonare a articolelor pe categorii, teme, o căutare rapidă
3. Timp liber pentru a avea o minte odihnită, necesară conceperii unor articole atractive
4. Câteva reclame pentru a atrage mai multi vizitatori şi cititori
5. Nu în ultimul rând, îmi lipseşte un sondaj de opinie cu părerea tuturor vizitatorilor, bloggeri sau nu, pentru a-mi forma o idee obiectivă asupra a ceea ce are nevoie blogul meu.
Cu riscul de a primi critici, lansez următoarea întrebare:

Ce îmbunătăţiri credeţi că aş putea aduce acestui blog pentru a fi pe placul dumneavoastră?

vineri, 16 octombrie 2009

Cum faci rost de un laptop ASUS Eee 1002HA?


Aţi auzit de Bani pe post? Este locul unde bloggerii pot fi platiţi de clienţii acestui site. Trebuie doar să vă înscrieţi ţinând cont de regulament.
Zilele acestea Bani pe post organizează un concurs foarte tentant pentru orice blogger. Şi cum bloggerii sunt receptivi la concursuri cu astfel de premii, vă invit pe toţi cei care îndepliniţi condiţiile să vă înscrieţi. Nu se ştie care din noi este norocosul, mai ales că ASUS este o firmă serioasă.
Vă puteţi înscrie doar până pe 23 octombrie 2009.

joi, 15 octombrie 2009

N-ai curent, dar ai un notebook!



In primul rând te bucuri că-l ai! Dacă mai e şi ASUS UL30, eşti norocos. Poţi începe ziua cu el. Te trezeşti cu noaptea-n cap şi, ca să nu-ţi deranjezi familia, stai la lângă tastatura iluminată cu LED şi bei cafeaua, citeşti presa sau mănânci.
Vrei să o "tai" de-acasă şi constaţi că ţi-e stricat fermoarul la geacă? Nimic mai simplu...maschezi luând ASUS-ul în braţe...are doar 1,5kg. Până aici să fi trecut vreo 2 ore de autonomie?
Te duci bucuros către AJOFM să-ţi ridici şomajul. Ei, aici ai timp să foloseşti vreo 9 ore, dacă nu te deranjează colegii de la coadă, care te vor agasa cu întrebări de tipul: "De unde aveţi bijuteria aceasta?". Iar tu le vei spune exact, pentru a nu te mai sâcâi şi data viitoare.
Ajungi frânt acasă. Profitând de ultimele 60 de minute de autonomie te uiţi pe PC NEWS pentru a nu pierde detaliile articolului următor la concursul "SuperBlog 2009".

miercuri, 30 septembrie 2009

Corn fără lapte


Părinţii puternic afectaţi de criză, care s-au bazat pe faptul că şcoala oferă un corn şi 200ml de lapte pe zi, au o mare dezamăgire! Abia de câteva zile a sosit cornul (la fel de tare şi fără gust), iar laptele "e pe drum"....aşa sunt amăgiţi bieţii copii de o săptămână încoace.
Cadrele didactice din nou trebuie să fie mediatori între părinţi şi copiii lor, pe de-o parte şi şcoala în care funcţionează, pe de altă parte, fiind în imposibilitatea de a lămuri lucrurile.
Aşa că "interesul pentru binele cetăţeanului român" aş dori să nu-l mai aud din gura demnitarilor!

marți, 15 septembrie 2009

SuperBlog "Reloaded"


La acest concurs câştigă nu numai blogerii, ci şi cei care postează comentarii pe blogurile participante.

Prin urmare, vă ofer posibilitatea de a câştiga, comentând pe acest blog, tot ce doriţi, ce visaţi, ce gândiţi, ce iubiţi, ce urâţi, ce suportă tastatura.

Pentru a vă convinge, faceţi cunoştinţă cu organizatorii, iar detalii privind înscrierea aveţi aici.

Succes tuturor!

sâmbătă, 12 septembrie 2009

Dacă tot începe şcoala......


Fobia şcolară (special pentru părinţi şi nu numai...)

- la copiii din clasele primare-

Multi copii prezinta dificultati in momentul inceperii frecventarii scolii, ei plang pe drum, se agata de parinti in momentul separarii, unii par inconsolabili, plang mult timp asteptand ora de iesire intr-o stare de tensiune extrema, care ii impiedica sa participe adecvat la activitatile scolare. O astfel de problema poate sa apara la copii care nu au cunoscut vreo separare inainte de intrarea in scoala.
Intr-o serie de cazuri, aceasta temere de a fi incadrat intr-un mediu nou si de a fi separat de parinti nu este realmente o fobie, in masura in care, in pofida aparentelor, nici invatatorul, nici scoala nu sunt desemnate in mod stabil ca obiect fobic.
Inhibitia intelectuala provocata de singuratate este manifestata si cand copilul este acasa. Indispozitia si inactivitatea scolarului care nu reuseste sa inceapa lucrul sau nu intelege ce are de facut, pana cand parintele nu intervine brutal, este bine cunoscuta.
Termenul de fobie scolara a fost introdus de catre Johnson in 1941, care a realizat legatura cu anxietatea de separare.
Fobia scolara survine in general intre 7 si 13 ani, afectand 2-5% din copiii de varsta scolara. Problema incepe deseori cu lamentari ale copilului, cu formulari critice, negative cu privire la scoala, cu reticenta sa de a merge la scoala sau de a ramane acolo, in ciuda incercarilor de convingere din partea parintilor sau a profesorilor. La copiii din clasa I fenomenul apare in momentul parasirii locuintei. Comportamentul poate fi insotit de semne manifeste de anxietate sau chiar de panica.

Unii copii nu reusesc nici sa iasa din casa, iar daca o fac totusi, fie se intorc de la jumatatea drumului, fie de la scoala intr-o stare marcata de anxietate.
Simptomele de anxietate sunt de cele mai multe ori insotite de tulburari neurovegetative de tipul: cefalee, dureri de stomac, greata, ameteala, pierderea apetitului, care se manifesta in momentul in care stie ca trebuie sa mearga la scoala. Uneori, copilul protesteaza, plange, avand chiar si crize de furie care pot sa devina comportamente de tip agresiv, distructiv. Alti copii devin retrasi, apatici, depresivi, putand chiar sa incerce o sinucidere. In mod tipic, odata ce inceteaza presiunea legata de mersul la scoala, simptomele par sa se atenueze.

Indiferent de modul in care apare tulburarea, parintii se intreaba daca exista ceva gresit la scoala sau isi pun problema unei eventuale boli somatice a copilului. Deseori, copilul este macinat de griji realiste (atat acasa, cat si la scoala), care se impletesc cu frici irationale.

In general, se iau in considerare trei explicatii posibile:
- teama fata de unele situatii scolare;
- teama de a parasi locuinta separandu-se de mama;
- debutul unei depresii infantile.
Copiii cu fobie scolara sunt elevi vulnerabili care prezinta temeri reale si imaginare legate de scoala, care trebuie investigate cu atentie. Oricum, multi dintre acesti copii prezinta frici si anxietati si in viata de acasa, de exemplu, legate de sanatatea unui parinte, de posibilitatea ca acesta sa moara in absenta copilului.

- fobia şcolară în adolescenţă-

Formele aparute in aceasta perioada, in pofida unor similitudini, sunt total diferite de cele din copilaria mica. Debutul este in general brusc; un baiat sau o fata care nu a atras in mod special atentia adultului, nu mai frecventeaza scoala. Poate fi vorba de un refuz exprimat direct parintilor, cu posibile manifestari anxioase intense.
Schimbarea comportamentului copilului sau adolescentului bulverseaza familia, cu atat mai mult cu cat fobiile scolare pot apare in egala masura la elevii buni ca si la cei mediocri. Deseori, este vorba de elevi care, dimpotriva, prezinta interes pentru scolaritate, pentru unii profesori, unii colegi si unele activitati.
In unele cazuri, subiectii nu pot formula vreo justificare, in alte cazuri, ei pot elabora o poveste care sa le explice comportamentul. Ratiunile invocate pot fi referitoare la o atingere a stimei de sine provocata de un profesor, sau la o schimbare de atitudine din partea colegilor sau a grupului de prieteni. In aceste relatari, subiectul se simte tradat sau desconsiderat.
Alteori, explicatiile sunt de alta factura: poate fi vorba de preocupari ipocondriace, de tip astenie excesiva sau de o preocupare intensa pentru aspectul fizic. Deseori, la interventia familiei, subiectul se poate intoarce la scoala, dar anxietatea se manifesta din nou cu aceeasi intensitate; devine evident ca este vorba de fobie scolara, iar motivele invocate de catre subiect nu sunt decat constructii artificiale.
Incetand frecventarea unei scoli, adolescentul respectiv va sta in permanenta la parinti, hartuindu-i cu tot felul de intrebari sau reprosuri si transformandu-si deseori camera intr-o incapere de nelocuit.
In aceste cazuri, dialogul cu subiectul nu este intotdeauna usor.

Terapia fobiei scolare

Componentele terapeutice care sunt implicate in acest proces sunt urmatoarele:
a) invatarea de catre copil a unei metode de relaxare;
b) desensibilizarea sistematica;
c) eliminarea intaririlor asociate cu dorinta de a ramane acasa;
d) reintarirea progresiva a copilului in sens pozitiv pentru a ramane la scoala.
Aceste şedinţe trebuie conduse de un psihoterapeut care poate fi psiholog sau medic psihiatru.

Terapeutul poate opta, în funcţie de situaţie, pentru diferite metode, incluzând chiar terapie de grup sau sedinţe cu aparţinători. Astfel, copilul va realiza că nu e singurul în această situaţie, îşi va înţelege mai bine stările, îşi va controla mai uşor manifestările, iar calea spre vindecare va fi mai facilă atât pentru subiect, cât şi pentru părinţi.

miercuri, 2 septembrie 2009

Sibiu - oraş cu aer medieval



Pentru două zile am respirat alt aer. Cel din Cluj e alterat...cel puţin în mintea mea.
Revăd în fiecare an Sibiul, iar impresiile mele despre acest oraş rămân aceleaşi: atmosferă medievală, forfotă nezgomotoasă a turiştilor care rămân cu gura căscată plimbându-se pe aleile pietruite, amabilitatea, dar nu cea românescă (falsă), ci aceea săsescă, sinceră.
Pentru ca admiraţia mea să atingă cote înalte, era în desfăşurare Festivalul Medieval. Te simţeai teleportat în secolul al XVII-lea, văzând în stânga şi-n dreapta trecători în diferite ţinute de epocă, văzând calfe, dansuri şi alte obiceiuri vechi, unele păstrate, altele nu.

luni, 24 august 2009

Codul muncii

1.Ne nastem obositi pt. a ne odihni
2.Munca l-a creat pe om, dar nici lenea nu l-a omorat
3.Daca vezi un coleg odihnindu-se, ajuta-l stand langa el
4.Daca ti se face chef sa te apuci de munca, stai jos, odihneste-te si o sa-ti treaca
5.Ce poti face azi nu lasa pe maine ci pe poimaine sau raspoimaine,ca poate nu mai este nevoie.
6.Un lucru care nu se rezolva de la sine in 30 de zile, nu merita sa te mai ocupi de el.
7.Munca e sanatate curata, deci sa o lasam pt. cei mai bolnavi ca noi.
8.Munca il innobileaza pe om, dar societatea noastra nu mai are nevoie de nobili, deoarece a trecut vremea lor.
9.Cine se scoala de dimineata doarme prea putin, e obosit si casca toata ziua.
10.Cine nu munceste nu greseste, iar cine nu greseste merita promovat.
11.Serviciul nu e crama sa stai toata ziua acolo, asa ca mai du-te si acasa!

sâmbătă, 15 august 2009

Citiţi când sunteţi obosiţi şi plictisiţi

Un ardelean face autostopul. Îl vede pe unul cu o caruta venind pe sosea si îl întreaba:
-No... bade, departe-i Clujul?
-D'apoi nu-i departe!
Urca omul în caruta, adoarme si mai spre dimineata se scoala si întreaba:
-Bade, da' unde-i Clujul?
-Amu'-i departe...


Bula vine de la scoala:
- Tata, am luat un 4 la matematica! Tata il bate mar.
A doua zi iar:
- Tata, am luat un 4 la fizica! Tata iar il bate mar.
A treia zi:
- Tata, am luat un 10 la muzica! Din nou primeste bataie.
- Bine, tata, dar am luat un 10.
- Dupa ce ai luat 4 iti mai arde si de cantat?


De ce atunci cand o blonda se spala pe cap face ture in jurul dusului?
Pentru ca pe sampon scrie WASH AND GO.

miercuri, 5 august 2009

Perlele elevilor – amuzament sau îngrijorare

Dintotdeauna ne-au distrat “perlele” găsite de profesori în lucrările elevilor. Au constituit sarea şi piperul monotoniei corectării tezelor sau extemporalelor.
Distrându-ne de ele neglijăm însă să observăm, în ultima vreme mai ales, o stare de fapt. Din ce în ce mai multe “perle” apar în caietele elevilor noştri. Momentele de umor tind să fie înlocuite din ce în ce mai des de un mod de exprimare: simplist, pueril, fără un fundament logic.
Neştiinţa, incultura şi mai ales nepăsarea ce se manifestă tot mai frecvent în gândirea tinerilor, transformă inocentele “perle” într-o realitate tristă ce riscă să se generalizeze, să devină un mod de viaţă. O frază, o propoziţie ilară sau ilogică din trecut, a ajuns acum motiv de mândrie, de exprimare a unui EU prost înţeles, de “lider” de gaşcă. Pornite la început din inocenţă sau dintr-o lipsă momentană de cunoştinţe obiective, aceste “perle” devin azi o caracteristică a teribilismului juvenil.
În mâna şi în mintea “fetelor de fete” şi a “băieţilor de băieţi” acestea sunt “instrumente” de înfruntare a autorităţii profesorului, de negare a sistemului şi de autoimpunere. Prin ignoranţă, incultură, neadaptare şi o negare agresivă a disciplinei şi învăţământului din ce în ce mai mulţi elevi devin ei înşişi “perle” ale societăţii, “perle de cultură” ale unei societăţi care le încurajează lejer această metamorfoză.
Să nu uităm însă inocenţa şi nevinovăţia acelor “perle” care ne-au şi vor continua să ne descreţească frunţile încordate aplecate asupra sutelor de lucrări de verificat. Să încercăm să zâmbim sperând că frazele de mai sus sunt de fapt o imensă “perlă” subiectivă a unui cadru didactic încastrat prea mult în prezentul cotidian.
Exemplificările care urmează vă vor lămuri dacă avem sau nu motive de îngrijorare:
- Deşi pierd lupta, ţăranii lui Rebreanu au unele mici satisfacţii cum ar fi: uciderea boierului Iuga, arderea conacelor, etc.
- La sfârşitul romanului, Ana Karenina işi curmă zilele, rămânând in continuare o mamă bună.
- Ionel s-a urcat pe un cal, a pus toba de gât şi goarna la gură; cu o mână bătea toba, cu cealaltă sufla cât putea in goarnă.
- Principiul soneriei este că apeşi afară şi se aude înăuntru.
- Rebreanu ne înfăţişează în "Pădurea spânzuraţilor" o pădure plină cu pomi în care spânzuraţii ţin loc de crengi.
- Poetul cântă satul de care nu te mai poţi despărţi odată ce l-ai părăsit.
- În secolul al XV-lea limba vorbită de popor era considerată vulgară şi n-o vorbea nimeni.
- Pădure virgină este o pădure în care mâna omului n-a pus niciodată piciorul.
- Cea de-a doua fază a creaţiei lui Eminescu s-a deosebit de prima şi a urmat după aceasta.
- Romanul "Răscoala" culminează la sfârşit cu un deznodamânt tragic.
- Mie îmi plac poveştile -scrie un elev de 10 ani- fiindcă au în ele un melancolism care mă face să dorm.
- Romantismul apare într-o epocă de frământări cataclizmice în care omul, cel mai nobil animal, este ridicat în slăvi.
- Mircea cel Bătrân stă la un discurs cu Baiazid. Acesta îl primeşte cu obrăznicie şi-l face în tot felul, ca pe o albie de porci.
- Poema "Mioriţa" circulă pe bază orală, adică nu a fost scrisă din motive tehnice.
- Datorită geniului său, Ion Creangă a ajuns să fie tradus în toate colţurile ţării şi chiar peste hotare.
- Spre deosebire de tragedie, într-o comedie deznodământul se termină de obicei vesel.
- Toate personajele din "O scrisoare pierdută" sunt lipsite de incultură.
- Acolo, la izvor, Labiş aude detunătura puştii care constituie moartea gingaşei fiare.
- La nunta lui Călin, popa este un bondar leneş şi gras căruia nu-i mai tace gura cântând cântece lăutăreşti.
- Ţăranii lui Creangă vorbesc o limbă fără greşeli de ortografie.