Trecut – prezent- viitor - Această poveste ar putea
începe cu: “A fost odată ca niciodată nişte oameni pasionaţi, perfecţionişti,
care vor să transmită, prin talentul lor, tradiţia".
Totul porneşte din natură: “aurul dulce” şi lemnul
de stejar colectate de pe Valea Barcăului, savoarea fructelor din Târnava Mare,
argintul munţilor.
Iniţiativa
şi preocuparea pentru lansarea produsului „The Art of Dar” aparţin Fundaţiilor ADEPT Transilvania şi AGAPIS Sălaj. Scopul
lansării este promovarea regiunilor Târnava Mare şi Valea Barcăului, a
biodiversităţii bogate, a meşteşugarilor şi a celor două produse.
Se pare că albinele au ales ca dansul lor (care ne
indică sursa de polen, cât de bogată e şi care este distanţa)
să fie deasupra Văii Barcăului, iar vestitul apicultor din Sălaj a avut grijă să
menţină mierea cu cele 70 de substanţe bioactive. În 50 de ani de apicultură a
acumulat experienţă şi mici secrete pe care le păstrează, la fel şi anonimatul.
Nu acelaşi lucru pot spune despre “mama Gerda” care
te aşteaptă în Viscri, judeţul Braşov, cu masa pusă, cazarea asigurată şi gemul
pregătit aşa cum numai dânsa ştie, după o reţetă proprie, îmbunătăţită în timp,
pentru a simţi aroma autentică a naturii.
Datorită calităţii superioare a mierii şi a gemului,
preparate după reţete speciale, păstrând micile secrete care dau savoarea şi
cunoscând biodiversitatea, pământul curat al regiunii Târnava Mare şi Văii
Barcăului, putem vorbi de produse unice.
Recipientul din sticlă argintat este realizat manual
şi înseriat de către un artist sticlar din Şelimbăr, judeţul Sibiu. Suportul
din stejar lustruit cu ceară de albine l-a creat un tâmplar cu origini în Cluj
şi un artist decorator din satul sălăjean Iaz, o tânără de numai 19 ani, care
are un muzeu etnografic propriu. Farmecul de pe urmă este adus de linguriţa de
argint, purtând logo-ul zonei.
Prezentarea produselor conferă eleganţă şi valoare
conţinutului. Asistăm la o îmbinare a celor mai vechi meserii, apicultură cu
manufactură, la calitate superioară. Produsul astfel obţinut, "The Art of DAR"
pune alături fineţea manufacturierului cu rafinamentul gustului mierii şi al
gemului.
Produsul este bazat pe perfecţiunea conţinutului şi
a ambalajului, dar şi pe corelarea dintre acestea. Prin implicarea multor
persoane, produsul “The Art of Dar” vine să spună românilor: “Da, e adevărat că
o mână de români talentaţi şi inimoşi au realizat acest produs”, dar doreşte să
arate întregii lumi că nu suntem doar producători de serie, imitatori de
reţete, ci inovatori, creativi şi profesionişti, ajutaţi fiind de
biodiversitatea din cele două zone ale Transilvaniei: Valea Barcăului şi
Târnava Mare. Mai multe detalii găsiţi pe www.artofdar.ro.
Ambalajul special realizat de cei mai pricepuţi
meşteşugari şi numărul limitat al produsului The Art of DAR, 1001 bucăţi
pentru fiecare zonă dau exclusivitate acestui produs. Mai mult, cei care
cumpără produsul vor avea privilegiul de a oferi numele lor celor 5 stejari
care vor fi plantaţi pentru fiecare produs vândut.
Îmi trec prin minte cel puţin trei motive pentru
care aş achiziţiona produsul “The Art of DAR”, deoarece are:
-
o istorie, pe care v-am prezentat-o pe
scurt,
-
un prezent, prin participarea la Târgul
„SIAL – Global Food Marketplace”, al doilea mare târg alimentar din Europa, ce
s-a desfăşurat la Paris, între 21 şi 25 octombrie 2012.
-
un viitor prin convingerea că produsul
se va impune pe piaţă.
Produsul “The Art of
DAR” poate fi cumpărat de pe site-ul artofdar.ro, banii proveniţi din vânzare fiind folosiţi în scopul dezvoltării
rurale, prin cele două Fundaţii, ADEPT şi AGAPIS.
Susţin această Campanie
alături de Blogal Initiative.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu