marți, 26 iulie 2011

DELL XPS 15Z - O “uzină” IT la tine acasă

Ziua soţului şi a fetiţei, aranjate de soartă la interval de câteva zile.... Fuga după cadouri... Furtuna gândurilor... Dureri de cap în a alege cadoul potrivit... Spaima inconştientă că ai lăsat ceva pe dinafară...Dureri de picioare...Excursii interminabile în mall-uri...Jucării, cosmetice, confecţii, electrocasnice, toate ţi se învârt în cap ca un carusel ameţitor din care doar gândul zilelor de sărbătoare ce vor urma te mai ţine treaz şi lucid.

Cu siguranţă persoanele mai apropiate şi dragi mie merita maximul: soţul şi fetiţa...centrul universului meu de soţie şi mamă grijulie. Cu fetiţa am „lamurit-o”, gama imensă de jucării au rezolvat în mare problema. Dar rămâne „stâlpul” casei (sau cel puţin aşa îl las eu să înţeleagă). Ce cadou să-i aleg? De şosete, cămăşi şi alte cadouri obişnuite s-a săturat cu siguranţă. Nici clasicele „nefolositoare” surprize nu se potrivesc scopurilor mele: lumânări cu cele mai kitsch-oase forme sau arome, ace de cravată sclipitoare, scrumiere care oricum vor sfârşi la coşul de gunoi sparte sau ciobite. Anul acesta doresc să-l surprind cu ceva util şi folositor muncii sale.

Lucrează în domeniul mas-media, folosind programe dintre cele mai sofisticate, din care nu înţeleg mai nimic. Totodată, este şi un pasionat al blogging-ului. Ceea ce ştiu şi îmi este întipărit clar în minte sunt expresiile care curg lanţ: „Mama lui de calculator, merge ca melcul...”, „ ...###... iarăşi s-a blocat troaca şi nu am apucat să salvez” şi multe alte „consideraţii academice” .

E clar acum. M-am liniştit, ştiu ce cadou i se potriveşte: un laptop care să-l scutească de chinul nopţilor pierdute în van şi care ne va salva nouă, fetelor, urechile, aducând liniştea şi pacea familială. Un laptop ce-l doresc „mulat” pe dorinţele şi necesităţile sale.

Acum e acum ... Ce să aleg şi de unde? Dar nici nu am apucat bine să asimilez şi să procesez întrebarea existenţială şi soluţia a venit de la sine: pe quickmobile.ro voi găsi "quickly" ceea ce caut. Zis şi făcut. Mi-am găsit “alesul”...Laptop DELL XPS 15Z.


Verificând disponibilitatea în stoc mi-a sărit în ochi opţiunea de garanţie pe viaţă, care îmi sună foarte bine. Ideal ar fi un laptop cu display suficient de mare, echipat cu un procesor puternic şi o grămadă de RAM care să-l ajute şi să nu-i mai blocheze programele când nici nu se aşteaptă, să nu-i mai apară din două în două minute mesajul „... insufficient free virtual memory...”. De asemenea, o placă video dedicată e mai mult decât necesară.

Da, pentru scopul meu şi cerinţele soţului, e soluţia ideală. Pentru un blogger adevărat este nevoie de această “materie primă”, care obligatoriu trebuie să fie de calitate. Ştiu că bugetul se va subţia corespunzător în urma acestei achiziţii, fiind singurul inconvenient al “bijuteriei”. Preiau modelul scoţian: “sunt prea zgârcită pentru a cumpăra ceva ieftin”…şi, vorba aceea, o dată pe an e ziua lui şi vreau ca în acest an sa fie una deosebit de generoasă, chiar dacă implică sacrificarea unor pantofiori sau bluziţe repartizate de mult din bugetul FSS (Fără Ştirea Soţului).

Dar să nu par, sau chiar să fiu, o cumpărătoare “paralelă” cu achiziţia, m-am pus pe studiat pe site-ul quickmobile.ro, să vad şi eu exact cam ce “ştie” viitoarea maşinărie. Poate, cu un drum, mă mai pun şi eu la punct cu limbajul “extraterestru” din casă, atunci când vine vorba de calculatoare. Aşa că nu-mi vor mai fi necunoscute specificaţiile tehnice ale “monstruleţului” ales:

Processor 2nd generation Intel Core™ i5-2410M processor 2.30 GHz with Turbo Boost 2.0 up to 2.90 GHz
Operating System Genuine Windows® 7 Home Premium 64-Bit
Display Elemental Silver Aluminum 15.6" HD (720P) WLED Display with Webcam
Memory3 6GB3 Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz
Hard Drive 500GB4 SATA hard drive (7200RPM)
Video Card NVIDIA® GeForce® GT 525M 1GB graphics with Optimus
Optical Drive 8X Slot Load CD/DVD Burner (Dual Layer DVD+/-R Drive)
HDMI 1.4 (1), Mini DisplayPort (1), RJ-45 (1), căști (1), microfon (1)
Trei porturi USB in total; USB 3.0 (2); combo USB 2.0/eSATA cu PowerShare (1)
Cititor de carduri de stocare 9 in 1 care acceptă SD, SDIO, SDXC, SDHC, MS, MS Pro, MMC, MSXC, xD
Wireless Intel© Centrino© Advanced-N 6230 & Bluetooth 3.0
Security Software McAfee Security Center with VirusScan, Firewall, Spyware Removal, 30-Day Trial
Primary Battery 64 WHr 8-Cell Lithium Ion Primary Battery
Audio şi boxe de inaltă definitie + Waves MaxxAudio® 3
Sunetul surround 5.1 poate fi acceptat prin intermediul HDMI
Tastatură de dimensiune standard, de tip chiclet, cu retroiluminare; rezistentă la vărsarea lichidelor
Touchpad cu atingeri multiple, cu defilare si gesturi integrate si două butoane mecanice; 100 x 56 mm - in centrul sistemului
Aluminiu anodizat in argintiu elementar; Bază din aluminiu modelată
Suport din aliaj de magneziu pentru maini
Dimensiuni
Inăltime: 0,97 inchi (24,68 mm)
Lătime: 15,15 inchi (384,85 mm)
Adancime: 10,25 inchi (260,37 mm)
Greutate: 2,51 kg

Brandul Dell oferă siguranţă şi certitudinea calităţii. Placa video dedicată îl va ajuta, cu siguranţă, lucrând în domeniul prelucrării şi editării de imagine. Mi-aş fi dorit să-i ofer un procesor cu I7, de ultima generaţie, însă nici cu un I5 nu mi-e ruşine.


Cum bărbaţilor le plac femeile slim, îi va face plăcere soţului să lucreze cu un laptop DELL XPS 15Z, fiind unul dintre cele mai subţiri laptop-uri (15 inch). Acest fapt îi asigură şi o portabilitate de invidiat, atât de necesară unui blogger. În cea mai groasă zonă a sa are doar 25 mm. Sistemul de operare Windows 7 inclus contează mult în alegerea mea. Având în vedere nopţile interminabile petrecute în faţa calculatorului, cu o cafea tare lângă el, am scăpat şi de emoţiile răsturnării recipientului pe tastatura de tip chiclet, rezistentă la vărsarea lichidelor. Ştiu că ideile îi vin, cu precădere, la ceas de noapte, astfel că tastatura cu retroiluminare ne va scuti de un consum consistent de energie electrică.

Ca o concluzie la tot ce am “conspectat” mai sus referitor la performanţele de top ale lui DELL XPS 15Z este faptul ca poate fi considerat un înlocuitor demn de luat în seamă a unui desktop de calitate, calităţile sale ajungându-le şi chiar întrecându-le pe alocuri pe cele ale desktop-urilor de top. Într-adevăr, DELL XPS 15Z este varianta cea mai bună din toate punctele de vedere, incluzând aici şi aspectul preţ-calitate-performanţe la care Dell este imbatabil la ora actuală.
Pot spune convinsă că acest model de Dell se potriveşte nu doar celui pentru care îl achiziţionez, un blogger de succes, ci întregii familii, din care fac şi eu parte, cu modestie numindu-mă “un blogger în devenire”.

Acest articol a fost scris în cadrul campaniei quickmobile.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu