luni, 26 octombrie 2009

Azerty Distribution – Spre site-ul pe care-l păstrăm în “bookmarks”

“Magazinul virtual este un tip de comunitate online şi reprezintă corespondentul virtual al entităţii reale care asigură desfacerea produselor şi serviciilor, precum şi interacţiunea directă dintre ofertant şi client”.

Plecând de la această definiţie simplă, prima impresie este cea care contează şi, de aceea, pentru garantarea succesului, un magazin virtual trebuie să prezinte câteva caracteristici de bază, fără de care rămâne doar o adresă de web, accesată întâmplator. Pentru a evita acest lucru trebuie avute în vedere anumite caracteristici de bază cum ar fi: designul, claritatea, simplitatea, rapiditatea de accesare şi căutare, atractivitatea şi, mai ales, securitatea.

Pornind de la aceste repere aş opta pentru următoarele modificări ale site-ului Azerty:

1. Un design mai atrăgător, mai ales din punctul de vedere al vizualizării, prezentarea trebuind să cuprindă întregul ecran. Actuala prezentare pe mijlocul monitorului te duce imediat cu gândul la superficialitate în realizarea şi conceperea site-ului prin aplicarea unor modele prestabilite de pagini web, magazinul nefiind “produsul” unei gândiri personalizate de prezentare a produselor. S-ar putea trage o concluzie pripită a ideii de câştig imediat în dauna unui comerţ electronic civilizat. “Involuntar” se pierde astfel o parte din încrederea potenţialului cumpărător în seriozitatea magazinului prin lipsa acelui “ceva” de interacţiune “caldă”.
2. Introducerea obligatorie a unei rubrici de “comentarii” în subsolul fiecărei oferte cu posibilitatea de notare (de ex. de la una la cinci steluţe) a calităţilor produsului, aceasta ducând automat la o ierarhizare a ofertelor (pe mărci şi performanţă).
3. Introducerea unei politici de atragere şi fidelizare a clienţilor prin bonusuri de fidelitate şi reduceri în cazul achiziţionării de produse peste o anumită sumă şi cantitate.
4. Practicarea unei strategii agresive de reclamă. În afara “aplicării” reclamei standard se pot oferi bonusuri clienţilor ce atrag spre magazin noi cumpărători. O altă modalitate de promovare ar fi “barterul” spaţiului publicitar prin depistarea site-urilor cu trafic mare şi ofertarea la schimb de reclamă.
5. Crearea unei reţele de service în marile oraşe pentru evitarea nesfârşitului lanţ de tur-retur în cazul unui produs defect acesta ducând automat la cheltuieli suplimentare de timp şi bani.

Prin aplicarea acestor “mici” îmbunătăţiri nu ne rămâne decât să ne păstrăm seriozitatea şi dorinţa de satisfacere a unei cât mai largi categorii de cumpărători printr-o diversificare cât mai mare a ofertei.

Vizitaţi Azerty Distribution – Seriozitate, competenţă, securitate, service profesional, preţuri avantajoase!

Aceasta a fost proba nr.10 pentru SuperBlog 2009 organizat de PC NEWS.

4 comentarii:

  1. M-ai lasat masca...cel mai elevat limbaj folosit pana acum. Ma bucur ca poti vorbi si asa :).
    Ai punctat bine ideea cu comentariile, chiar le lipseste asa ceva.
    Succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc mult (oh.. cluj, ma oftic!)
    Multa bafta la concurs :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Super articolul!
    Mi-a placut mult ideea cu comentariile...
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere