RAV4 – “Fac totul” şoselelor româneşti
Şi uite că şansa mi-a surâs din nou, câştigul de la Loto venind la marele fix pentru “echilibrarea” familiei în această perioadă. 50.000 de euro … o adevărată mană cerească pentru o familie fără pretenţii de trai îmbelşugat.
Normal, în secunda următoare, după aflarea veştii, ca orice român “de bun simţ şi responsabil”, ne-am gândit la o maşină nouă (că acoperiş avem). Imediat prietenii au sărit pe noi cu “bune intenţii” şi sfaturi mai mult sau mai puţin competente. De la maşini “la mâna a doua”, la mărci renumite de lux, opiniile celor din jur ne-au ameţit total. Ce să alegem? Nu suntem “regii şoselelor”, folosim maşina doar în scopuri practice, acasă – serviciu şi vara concediu. Deci un rulaj de aproximativ 6000 km pe an. În acelaşi timp, nici nu schimbăm maşinile odată cu ciorapii, deci ceea ce vom alege acum va fi bun ales pe o perioadă îndelungată de timp … Grea încercare pentru noi.
Dar un punct de reper totuşi aveam ascuns undeva în spatele instinctului. Prin blogger-itul din ultima perioadă am tot “dat piept” cu brandul Toyota. La orice marcă ne gândeam, aveam în minte tot sigla Toyota. Revenea obsesiv când “analizam” o opţiune. Şi atunci … hai s-o lămurim, să vedem ce găsim. Ne doream o maşină robustă, gata să înfrunte “valurile” şi “furtunile” şoselelor din România, dar, în acelaşi timp şi elegantă, confortabilă, cu un grad ridicat de siguranţă şi manevrabilitate. Un aspect ne era clar, se impunea un SUV care să cumuleze toate dorinţele noastre. Dar …“Cănuţă, om sucit” ce eram, nici nu doream un “vapor”, greu de parcat în aglomeraţia urbană, doar de dragul epatării prietenilor şi cunoscuţilor.
După ore de gândire şi răzgândire, după zile de “răsfoit” site-ul Toyota ne-am decis într-un final glorios. Noul RAV4 se mula perfect pe dorinţele şi visele noastre. Ne era clar că va fi maşina vieţii noastre, un alt “noroc loteristic” de felul ăsta nu va mai veni curând.
Adepţi de necombătut ai benzinei ne-am fixat pe un motor 2.0 VVT-I, cutie în 5 trepte manuală, Luxury Navi. Profităm astfel de noul motor Valvematic de 2.0 L care la 116 kW (158 DIN cp) are doar un consum combinat de 7,6 l /100 km, „bucurându-se” de revoluţionara transmisie Multidrive S. În direcţia siguranţei care ne interesa în mod deosebit, noul RAV4 se apropie de perfecţiune în clasamentele Euro NCAP. Dotările HAC (asistenţă la pornirea în rampă), DAC (asistenţă la coborârea în rampă), IADS (Integrated Active Drive System) împreună cu cele 9 airbaguri nu poate decât să ne confirme încă o dată că din punctul de vedere al siguranţei noul RAV4 este imbatabil. Să nu mai vorbim de spaţiu şi confort. Aici cuvintele sunt de prisos. Totul este la superlativ, exact ce îşi poate dori o familie liniştită, lipsită de extravaganţe şi extreme auto. Nu ne mai ramâne decât să luăm frumuşel din câştigul nesperat suma de 31.717,00 Euro şi … spre dealer-ul Toyota zonal.
“Oriunde vrei să ajungi!” ni se pare în momentul acesta un slogan perfect pentru noi, iar RAV4 maşina ideală.
Acest articol reprezintă proba nr.39 a concursului SuperBlog 2009, susţinut de PC NEWS.
Acum 2 luni
Mi se pare ca ai ales o masina cam consumatoare de combustibil. Stiu ca ai "castigat" premiu la loto, dar totusi e criza si fiecare ban ar trebui economisit cat mai bine, plus ca asa masina cu asa consum polueaza mult.
RăspundețiȘtergereDe ce nu te-ai orientat spre ceva mai practic, mai modern? Sunt multe modele Opel si Peugeot care se preteaza mai bine drumurilor de la noi si nici nu consuma asa de mult.