joi, 19 noiembrie 2009

Afară plouă…

Astăzi, zi de noiembrie 2009, încă o zi de criză economică. Sunt sigură că foarte mulţi oameni de pe planeta albastră se trezesc (cu toate că la ore diferite) cu acest gând amorţit şi bine înţepenit în baza de date a fiecăruia.

În timp ce încercam, fără rezultat, să dau deoparte plapuma, neuronul meu a fost deranjat de o idee: ce-ar fi dacă nu aş presta azi pentru statul român? Mi-am propus să-mi petrec în alt mod ziua, mult mai plăcut şi mai util.

Ar fi posibil să ne trezim dimineaţa, indiferent că e zi de lucru sau nu, mai veseli, mai exuberanţi, să ni se şteargă din conexiunile interne starea de letargie, de melancolie, de tristeţe?


„Ce te-ar menţine fericit pe o perioadă nedeterminată?”

Această întrebare o voi lansa trimiţând-o în diferite limbi de pe planetă, prin sute de e-mail-uri şi mesaje din diferite reţele. Dragul meu laptop ASUS UL30, ai mult de muncit astăzi, te rog nu mă lăsa, nu te descărca, nu te înfierbânta, nu te bloca, ştiu că-ţi place să fii folosit, aşa că tu eşti singurul care mă poate ajuta azi! Am mare nevoie de abilităţile tale. Împreună vom schimba lumea. Nu, nu e glumă, nici vis, e o încăpăţânare de a face lumea mai fericită, mai încrezătoare. Orice început e foarte important, de la naştere, primii paşi, primele cuvinte rostite, prima zi de şcoală, primul dinte de lapte „furat” de zâna Măseluţă, prima iubire, primul loc de muncă, primul copil, prima zi de pensie (cine mai apucă).

Încep de acum, din această dimineaţă, cu noaptea în cap, dacă tot mi-a sunat ceasul, iar feed-back-ul îl aştept până la ora 19. Dacă mă gândesc la câteva posibile răspunsuri, aş exemplifica:

- posibilitatea de a face doar ceea ce-mi place
- sa traiesc pe malul oceanului
- sa am timp 5 ore pe zi pentru lectură
- sa pot manca dulciuri fără restrictii
- sa calatoresc toata viata


Toate variantele primite le voi cuprinde într-un articol pe care il voi retrimite, cu recomandarea de a-l utiliza drept medicament în „zilele proaste”. Mă veţi întreba care este scopul şi finalitatea acestei iniţiative.

Aşa înţeleg eu să salvez lumea de la monotonie, rutină şi blazare, deoarece, ştim cu toţii că buna-dispoziţie te ajută incredibil de mult în diverse situaţii, la fel cum apatia, lipsa de chef, te îndepărtează de medii sociale de unde poate aveai de câştigat. Bineînţeles că nu pot să fac ceea ce mi-am propus decât cu ajutorul bunului şi nedespărţitului meu prieten, laptopul ASUS UL30.

Un comentariu: