marți, 10 noiembrie 2009

TOYOTA – Lider mondial incontestabil la categoria family car

Supremaţia Toyota în categoria maşinilor family o găsim, în primul rând, în studierea preferinţelor cumpărătorilor.

Astfel, seria Toyota Corolla se situează distanţat pe locul întâi în topul celor mai bine vândute maşini din lume al tuturor timpurilor. Cu o istorie de 40 de ani (începută în Japonia), Toyota Corolla a evoluat constant pe parcursul anilor prin cele 9 generaţii de design, vânzându-se peste 35 de milioane de maşini până în prezent. Un alt exemplu recent îl constituie modelul Toyota Prius care de abia lansat pe piaţă în ultimii ani, s-a instalat confortabil pe primul loc al vânzărilor de family car din SUA, înaintea celor de la Volvo sau Ford, mărci de asemenea preferate de americani. Şi exemplele ar putea continua la nesfârşit punând modelele Toyota vs. alte mărci de top.


Dar care e „secretul” brand-ului Toyota, secretul succesului care a propulsat maşinile din categoria family în vârful topurilor de profil de-a lungul atâtor si atâtor ani?

- unul din „secrete” stă, fară îndoială, în „politica” celor de la Toyota:
planificare şi gândire pe termen lung (în loc să răspundă separat trendurilor de moment, Toyota a avut permanent în vedere dezvoltarea produselor cu rezonanţă pe termen lung);

- o gândire în proiectare „aşezată” în dauna vitezei luării deciziilor (de multe ori furnizorii s-au plâns de „încetineala” celor de la Toyota în lansarea unui nou produs, însă odată lansat un nou model, intră în acţiune atu-ul Toyota şi anume „turboboost-ul” lansării şi penetrării pieţei);

- o „gândire deschisă” în proiectare şi producţie (Toyota a studiat întotdeauna dorinţele consumatorilor, de multe ori predicţionând trendurile şi astfel a reuşit să se impună pe pieţele mondiale în „dauna” producătorilor autohtoni de renume, de ex. piaţa americană şi cea europeană);

- obsesia gustului, a satisfacerii oricărui deziderat al pieţei („dezvoltarea şi perfecţionarea continuă Toyota” a ajuns un mit în industria mondială de profil - pentru realizarea acestui deziderat Toyota considerând ca nici un sacrificiu de orice fel nu e prea mare)

- nu în ultimul rând modestia (niciodată nu îţi va veni în minte automat un nume din rândul staffului de conducere de la Toyota, „cultura” colectivului anulând complet „strălucirile” individuale; ca fapt divers, la nici una din Companiile Toyota, nici unul din membrii staff-ului de conducere nu are un loc de parcare rezervat). "De acum înainte, doresc ca toţi angajaţii companiei să-şi unifice eforturile pentru a produce vehicule de calitate superioară" afirma în 1939 Kiichiro Toyoda, Fondator al Toyota Motor Corporation.
Începând cu clasa mică IQ, Aygo, Yaris, Auris, trecând la o clasă superioară Corolla, Prius, Verso şi mergând până la mai „sofisticata” Avensis, modelele Toyota îndeplinesc până şi cele mai „ascunse” cerinţe ale celui mai pretenţios client;

- consecventul brand pune pe primul loc siguranţa; în orice comparaţie cu nume consacrate din domeniu păstrând limitele clasei B - family, siguranţa (atât cea activă cât şi cea pasivă) Toyota este imbatabilă în configuraţia preţ-calitate. De la clasicile tetiere şi centuri de siguranţă până la cele mai sofisticate sisteme de asistare a direcţiei şi frânare, stabilitate în trafic, stelele şi punctele EuroNCAP sunt „lipite” de brand-ul Toyota.

- altă caracteristică a gamei family este spaţiul generos oferit de oricare model în parte. Atât habitaclul cât şi spaţiul de depozitare, portbagajul, îţi dau impresia de „limuzină”, uitând instantaneu că, de fapt deţii doar o maşină destinată familiei. În aceste vremuri „tulburi” din punct de vedere economic nu este de neglijat nici aspectul economic şi ecologic al motoarelor din dotare.


Toate acestea, împreună cu certitudinea că deţii o maşină „for ever”, mergând până la mândria că eşti la volanul unei „bijuterii” de „rasă pură”, transformă gama family într-o alegere optimă oricărui cumpărător dornic de o maşină familială ce se mulează perfect atât scopului definit, cât şi mediului urban aglomerat sau „croazierelor” lungi de familie.

S-a încheiat şi proba nr. 21 a concursului SuperBlog 2009 organizat de PC NEWS.

Un comentariu: