Advertorialul – “Bulgărele de zăpadă” al reclamei
...Originile închirierii de mașini se bănuie a fi situate în SUA 1916, când Joe Saunders și-a început afacerea prin închirierea de autovehicule Ford T, percepând un tarif de 10 cenți/km, un dispozitiv special fiind montat în fiecare mașină pentru urmărirea distanței parcurse. În 1925 existau puncte de închiriere în 20 de state americane. Se zvoneşte că prima persoană care a închiriat o mașină de la Saunders a fost un comis-voiajor. Dacă există sau nu vreun adevăr în această poveste, faptul subliniază cât de utile sunt închirierile auto. Succesul iniţial al lui Saunders a fost continuat de Walter Jacobs care a apelat la acelaşi model, Ford T.
În zilele noastre acceptăm serviciile de închiriere mașini ca parte integrantă a vieții cotidiene. Închiriem o mașină pentru a ne deplasa cât mai comod. În cazul în care nu dispunem sau nu dorim să apelăm la mașina din dotare, printr-un singur telefon am rezolvat problema timpului liber, a concediilor, a delegațiilor în alte orașe. Pe scurt, apelând la astfel de servicii devenim independenți, având o libertate de mișcare mult mai mare, definitorie pentru calitatea de blogger.
Într-o piață cu o concurență acerbă, problema pe care trebuie s-o rezolve proprietarii firmelor de închirieri auto este aceea de a se impune pe piață, de a-și face cunoscută oferta, seriozitatea și calitatea serviciilor. Un domeniu nou în plină expansiune, mulat pe cerințele acestor firme, este internetul și mai ales blogosfera. Adevărate platforme de informație, blogurile se constituie din ce în ce mai pregnant ca variantă la reclama tradițională, de cele mai multe ori cu rezultate mai bune la un cost mult mai mic. Principiu de bază în marketing, recomandarea, funcționează perfect în acest caz. Prin campanii de promovare (apariția de advertoriale în paginile a cât mai multe bloguri) recompensate cu premii specifice profilului (închirieri sau implicări în manifestările blogosferei) se pune în mișcare “bulgărele de zăpadă” al recomandării. De la un cititor la altul, de la un prieten la altul, de la un link apărut cât mai sus în căutarea google, într-un cuvânt de la apariția numelui firmei în cât mai multe “izvoare”, modalitatea de promovare prin intermediul blogurilor (cu eventuale share-uri spre “universul” facebook) va da rezultate optime. Certificarea calităţii societăţii prin intermediul blogosferei constituie o carte de vizită greu de egalat de către concurenţă. “Reţeaua” de publicitate şi promovare astfel creată poate depăşi aşteptările, chiar şi în cazul unui optimist convins.
Așa cum menționa Marius Ştefan, fondatorul Autonom, secretul depășirii anumitor probleme este „de a trece peste ele împărţind obiectivul mare în mai mulţi paşi mici, mai uşor de atins. Alt lucru care ajută este focusul pe un singur lucru în acelaşi timp”.
Exact acesta este modul de colaborare cu mediul blogosferei... metoda “pașilor mici” e descrierea perfectă a campaniilor de reclamă prin advertoriale. Campaniile se pot desfășura pe parcursul unei perioade bine stabilite de timp, în care blogger-ul va prezenta activitatea şi implicarea societății, transformându-se într-un adevărat purtător de cuvânt online, un PR permanent. Blogurile de afaceri, fotografie, călătorii, turistice sau, pur și simplu, personale vor fi reprezentanți activi ai intereselor firmei respective.
Recompensarea advertorialelor constă în esența blogger-ului, în idealul de autonomie, de libertate de mișcare şi de exprimare. Susținerea perfectă pe care blogosfera o așteaptă de la o firmă de închirieri auto ar putea fi un sprijin în domeniul transportului sau sponsorizarea unor acțiuni colective în cazul unei comunități de bloggeri.
Bloggerii de succes au privilegiul de a participa la diverse evenimente de lansare, promovare, umanitare, ocazii cu care Autonom ar putea crea legături, încheia contracte sau, cel puţin ar putea schimba cărţi de vizită cu persoane sau firme influente, viitori posibili clienţi.
Articolul reprezintă etapa 24 a concursului SuperBlog 2011.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu