luni, 14 noiembrie 2011

Promovarea de produse online

Blogger-ul la nevoie se cunoaște…

Ploaia cernea afară o perdea gri, exact ca și gândurile mele. Doar cafeaua din față mă mai încălzea cât de cât. Trebuia neapărat să găsesc o metodă în a-mi promova afacerea on-line de comercializare produse IT, în care investisem atât pasiune, cât și economiile. Reușisem să prind exclusivitate în vânzarea unor produse de nișă ale unui brand de top din domeniu, dar numele firmei producătoare nu ajungea. Ca să vând trebuia să-mi fac cunoscută propria afacere și ofertă. Avantajul în fața concurenței era numele brandului și prețurile scăzute datorită faptului că nu aveam cheltuieli mari. Vindeam doar on-line, sediul era propria-mi locuință, iar prestatori doar fratele meu şi cu mine. Astfel ne permiteam să avem un adaos comercial mic rezultând prețuri pe măsură.

Avalanșa gândurilor îmi reamintea momentul în care începuse totul. O cunoștință făcuse o recomandare, urmase un telefon, o întâlnire și mă “pricopsisem” cu exclusivitatea. Restul, autorizațiile, construcția magazinului virtual, veniseră parca de la sine. Un cuvânt îmi rămăsese agățat în memorie: recomandare. În anii facultății învățasem că nimic nu este la fel de eficient ca marketingul pe bază de recomandări. De câte ori, când ai vrut să cumperi un produs sau să ieși la un film, ai întrebat prietenii sau rudele ce părere au? Suntem concepuți să avem mai mare încredere într-o recomandare venită de la cineva cunoscut, decât de la cea mai interesantă reclamă.

Atunci cum puteam aplica teoria în practică? Îmi începusem activitatea internaută cu un mic blog și câștigasem primii bani scriind advertoriale: 3-4 euro, maxim 10 pentru un material. Era exact ce-mi trebuia și-mi puteam permite. Advertorialele, texte axate pe cuvintele-cheie ale nișei căreia îi fac referire, cu rolul de a promova un website sau afacere online, au scopul de a oferi informații relevante publicului țintă venind cu un element esenţial: link spre un website, care de regulă se vrea cunoscut. Dar cum să atrag bloggerii să mă promoveze? Nu aveam timpul necesar să “bat” la ușa fiecărui blogger... din nou deznădejdea îmi dădea târcoale când...

...Soluția salvatoare intra pe ușă. Un bun prieten din facultate, care își rotunjea veniturile cu ajutorul unei “comunități” de bloggeri, o adevărată “platformă” de promovare a afacerilor on-line, tocmai își scutura umbrela de ploaia măruntă. "...Blogurile sunt cauza care determină Web-ul să se dezvolte” spunea Jason Goldman, project manager la Google's Blogger și cu această idee în minte, mi-am invitat prietenul la o cafea (spre surprinderea lui) și, fără să ezit, i-am expus “problema”. Nimic mai simplu! Nu aveam decât să stabilesc suma oferită pe advertorial, iar el îmi va promova oferta prin intermediul comunității (avea peste 200 de membri activi dornici de câștig). Promovarea prin advertoriale este superioară multor tehnici de promovare pe internet, precum cumpărarea de link-uri, bannere etc. Advertorialele generează atât audiență de moment, cât și rezultate pe termen lung prin campanii repetate. Feedback-ul e ușor de urmărit prin vizionarea sursei vizitatorilor sau a cumpărătorilor de pe site-ul meu.

Prin organizarea unui concurs cu premii (în bani sau produse adresate bloggerilor în mod special) al celor mai bune materiale voi putea să-mi fidelizez promotorii astfel încât de fiecare dată când voi porni o campanie aceștia să-mi cunoască deja seriozitatea și calitatea produselor. De asemenea, cumpărătorii vor beneficia de un discount dacă vor proveni de pe site-urile de promovare. Mintea începe a calcula: pentru început 200 de advertoriale a 5 euro, total de 1.000 de euro. Premiile acordate primilor 20 de bloggeri, încă 500 euro. Deci un total de 1.500 plus o cafea. Mult mai ieftin decât orice altă variantă de reclamă la un astfel de nivel, având în vedere că peste 3 milioane de români citesc bloguri. Rămânea doar ca principiul “bulgărelui de zăpadă” al advertorialelor să-și producă efectele.

Ploaia s-a oprit, iar gândurile mele s-au limpezit.


Acest articol reprezintă etapa 20 (Oktal) a concursului SuperBlog 2011.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu